۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
امیدها زنده شد

با وجود این که در یک ماه اخیر، بازارسرمایه از نظر بنیادی و تکنیکالی از وضعیت خوبی برخوردار بود، ترس سهامداران از ریزش‌های سنگین و عواملی همچون افزایش نرخ بهره و فروش اوراق باعث شد تا بازار روند نزولی طی کند، اما در یک هفته اخیر بازار از نواحی حساسی بازگشت تا همچنان امیدها زنده بماند.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ انتظار می‌رود بازار در گروه‌های خودرویی و بانکی همچنان صف‌های خرید سنگینی تجربه کند، ولی باتوجه به رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی سهام این گروه‌ها تا به امروز، احتمالا طی معاملات روز دوشنبه شاهد سیو سود در سهام این گروه‌ها باشیم که در این صورت عرضه در کلیت بازار افزایش خواهد یافت.

امیر توپچی پور – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: معاملات امروز بازارسرمایه همچون نیمه دوم هفته گذشته با اعلام حمایت دولت در محدوده‌های مثبت و با صف‌های خرید قدرتمند پیگیری شد و شاهد رشد بیش از ۴۲ هزار واحدی شاخص کل بورس بودیم؛ همچنین صف‌های خرید بزرگان خودرویی و بانکی نیز عرضه نشد تا فردا نیز کماکان انتظار رشد بازار را داشته باشیم؛ البته بازگشایی مثبت ۱۰ درصدی شستا موجب افزایش عرضه‌ها در این نماد شد که این موضوع در کلیت بازار نیز بی‌تأثیر نبود و برخی از نمادهای کوچک با افزایش عرضه‌ها در سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، با عرضه صف‌های خرید مواجه شده و در محدوده‌هایی کم تر از قیمت پایانی خود معامله شدند.

وی افزود: انتظار می‌رود فردا نیز بازار در گروه‌های خودرویی و بانکی همچنان صف‌های خرید سنگینی تجربه کند، ولی باتوجه به رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی سهام این گروه‌ها تا به امروز، احتمالا طی معاملات روز دوشنبه شاهد سیو سود در سهام این گروه‌ها باشیم که در این صورت عرضه در کلیت بازار افزایش خواهد یافت.

توپچی عنوان کرد: با وجود این که در یک ماه اخیر، بازارسرمایه از نظر بنیادی و تکنیکالی از وضعیت خوب و ارزندگی کافی برخوردار بود، ترس سهامداران از ریزش‌های سنگین و عواملی چون افزایش نرخ بهره و فروش اوراق باعث شده بود تا بازار روند نزولی طی کند، اما در یک هفته اخیر بازار از نواحی حساسی بازگشت تا همچنان امیدها زنده بماند.


این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: با وجود اتفاقات مثبت در طول یک هفته اخیر، رشد صورت گرفته در بازار یک ایراد بزرگ نیز داشت. همچنین نبود نقدینگی کافی در بازار باعث شده تا همچنان ارزش معاملات بورس در پایین‌ترین میزان یک سال اخیر خود قرار بگیرد، اما در صورت افزایش عرضه‌ها و ایجاد یک کف جدید و معتبر در محدوده‌های یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد می‌توان نسبت به آینده بازار امیدوارتر شد که البته باید در این محدوده‌ها شاهد افزایش ارزش معاملات باشیم تا تثبیت بازار تأیید شود.


به گفته وی شاخص هم‌وزن هم که تا محدوده ۳۶۰ هزار واحد افت کرده بود درست از جایی بازگشت که شاید بیشتر کارشناسان معتقد بودند که در صورت از دست دادن این ناحیه حمایتی وضعیت بدتر از قبل نیز خواهد شد، اما در حال حاضر تا حدودی خطر افت بیشتر برطرف و امیدها دوباره زنده شده است.

کد خبر 441054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =