شاخص کل با رشد ۷هزار واحدی همراه شد

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۹ شهریورماه، با رشد ۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس رشد ۷هزار و ۲۷۹واحدی شاخص کل (۰.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۴درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای فملی، مبین و فارس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز دوشنبه ۲۹ شهریور


حقوقی‌ها امروز حدود ۳۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۹۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج سایر معادن» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وبملت، میدکو و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به کیمیاتک، کماسه و فافق معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت معادل ۲۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی آریان کیمیا تک با برتری ۳۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۰۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =