۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
قیمت جهانی طلا (۱۴۰۰/‌۶/‌۵)

در معاملات روز جمعه بازار جهانی قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به هزارو ۷۹۸ دلار و ۲۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، در هزارو ۸۰۱ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در هزارو ۷۹۵ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، تقاضا برای دارایی امن در پی رشد تنشهای ژئوپلیتیکی در افغانستان و نگرانیها نسبت به تشدید تنشها، ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی طلا (‌۱۴۰۰/۰۶/۰۳‌)


داعش روز پنج شنبه در یک حمله انتحاری یکی از گیتهای شلوغ فرودگاه کابل را هدف حمله قرار داد که در جریان آن دهها نفر از جمله ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شدند.

سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و هر گونه اشاره وی به آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۶۰ سنت رسید و در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از ماه مه قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۴۰۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد و با ۵.۸ درصد رشد هفتگی، در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواخر ژوئن قرار گرفت.

کد خبر 437542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =