شیب ملایم صعود بازار ادامه‌دار است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک‌های مرکزی از زمان شروع پاندمی کرونا سیاست‌های انبساط پولی را به شدت در پیش گرفتند که عاملی برای رشد قیمت‌ها شد.

صدای بورس- مریم منیری، بازار سرمایه که از فروردین ماه سال گذشته با نشان دادن در باغ سبز عده زیادی از مردم را مشتاق سرمایه گذاری در بورس کرد در مرداد ماه سال گشته روی دیگری از خود نشان داد و ریزش شدید آن بسیاری را متضرر کرد اما از ابتدای سال با شیب ملایمی در حال رشد است.

علی خسرو شاهی،رییس هیئت مدیره شرکت سبدگردان کارا، در همین خصوص گفت: تداوم روند صعودی بازار سرمایه برگرفته از سه محرک اصلی و بسیار مهم است.

وی افزود: اولین عامل رشد بازار تورم است. مرکز آمار و بانک مرکزی تورم یک ساله منتهی به تیر ماه را اعلام کرده اند و این اعداد کم کم به ۵۰ درصد نزدیک می شود. بنا براین در اقتصادی که سالانه حدود ۵۰ درصد یا بیشتر با تورم مواجه‌ایم انتظار داریم که قیمت کالاها بالاتر رود؛ اوراق بهادار نیز از این قائله مستثنی نیستند و سهام (به خصوص سهام ارزشمند و سود ساز ) همگام با تورم روند صعودی خواهند داشت.

خسروشاهی رشد قیمت های جهانی را دومین عامل رشد بورس دانست و گفت: بانک های مرکزی از زمان شروع پاندمی کرونا سیاست های انبساط پولی را به شدت در پیش گرفتند که خود عاملی برای رشد قیمت ها شد و قیمت های جهانی نیز به سمت بالا حرکت کردند.

وی ادامه داد: بنابراین بخش عمده‌ای از سهام حاضر در بازار سرمایه به قیمت های جهانی گره خورده و افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای بین المللی محرک خوبی برای رشد قیمت ها در بورس خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اعتماد نسبی مردم به بورس بازگشته است، ادامه داد: اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه یکی از ارکان مهم برای تداوم روند صعودی بورس خواهد بود.

خسرو شاهی در ادامه افزود: همانگونه که می بینید شاهد افزایش ارزش معاملات هستیم؛ به طوری که از عدد ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش روزانه معاملات که در ابتدای سال شاهد بوده ایم به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر رسیده ایم که این امر بیانگر افزایش تقاضا در بازار سرمایه خواهد بود.

به گفته وی این روند صعودی تا پایان سال ادامه دار خواهد بود اما با شیب ملایم تر. در واقع باتوجه به اینکه از کف شاخص یک میلیون و ۱۰۰ حرکت کرده و شاخص یک میلیون و ۴۰۰ هزار را تجربه کرده‌ایم، پیش بینی می شود که تا پایان سال بتوانیم شاخص یک میلیون و ۸۰۰ را نیز مشاهده کنیم.

کد خبر 436932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =