بازار تا کی صعودی می‌ماند؟ / همیشه پای یک ابهام در میان است

 یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهام بزرگ و بنیادی شاخص ساز بسیار مورد توجه بوده اند و طبیعتا بعد از رشد نمودارها در صورتی که بازار همین ثبات و روند صعودی را حفظ کند، توجه ها به سمت سهام هم وزن نیز جلب خواهد شد.

صدای بورس- مریم منیری؛ از اواخر سال گذشته شرکت‌های دارای بنیان قوی، فروش خوبی داشتند اما در بهار امسال به علت شرایط موجود در کشور و انتخابات ریاست جمهوری، بازار ساکن بود که بعد از تعیین دولت یکی از ابهامات موجود در کشور حل شده و بعد از یک سال که قیمت سهام پایین بود؛ عملکرد مثبت شرکت ها باعث حرکت بازار و ورود وجه نقد به بازار سرمایه شد.

ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان داریک پارس ضمن بیان مطالب بالا گفت: از دیگر عوامل تاثیر گذار در استقبال مردم از بورس در یکی دو ماه اخیر، می توان به ثبات نرخ ارز اشاره کرد چرا که باعث شد کمتر کسی به خرید ارز توجه نشان دهد.
وی افزود: ۳ ماه پایانی سال گذشته و همینطور ۳ ماه ابتدایی سال جاری توجه برخی از سرمایه گذاران به سمت بازار ارز دیجیتال جلب شد و در آن سرمایه گذاری کردند اما پس از دیدن ریسک های بالای موجود در ارز دیجیتال دوباره به سمت بازار سرمایه که بازار شفافی است و سودآوری معقول تری دارد، برگشتند.
شهرآبادی با اشاره بر اینکه حدود دو ماه است که نسبتا رشد خوبی را در بازار شاهدیم، افزود: سهام بزرگ و بنیادی شاخص ساز بسیار مورد توجه بوده اند و طبیعتا بعد از رشد نمودارها در صورتی که بازار همین ثبات و روند صعودی را حفظ کند، توجه ها به سمت سهام کوچکتر(‌ سهام هم وزن) نیز جلب خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


بازار تا چه زمان به روند صعودی خود ادامه می دهد؟

وی در خصوص اینکه بازار تا چه زمان به روند صعودی خود ادامه می دهد،‌گفت: ثبات صعودی بازار به روند مذاکرات بستگی دارد. با شروع به کار دولت جدید مشخص می شود تا چه اندازه به برنامه هایی که در زمان انتخابات مطرح شده، پایبند هستند و در برابر مذاکرات برجام و موضوع هسته ای چه موضعی دارند.
این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: با فرض اینکه مذاکرات به نتیجه برسد روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود و می توان انتظار داشت بازار با شیب ملایمی به حرکت صعودی خود ادامه دهد و حتی ممکن است شاخص عدد یک میلیون و۷۰۰ هزار و حتی بالاتر را نیز ببیند.
شهرآبادی افزود: در صورتی که مذاکرات به خوبی پیش نرود به بازار شوک وارد شده و ممکن است بحث افزایش قیمت دلار نیز مطرح شود که منجر به رشد ناشی از تورم بورس خواهد شد که این مساله نیز دور از ذهن نیست.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر قدر ابهام در بازار بیشتر باشد دغدغه سرمایه گذاران نیز بیشتر می شود و سرمایه گذاری های کم ریسک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد مانند صندوق های درآمد ثابت؛ اما وقتی آینده روشن باشد، می توان انتظار داشت چشم انداز بورس نیز روشن تر شود و سرمایه گذاران به طور بلند مدت روی سهام سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 436928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =