۱۰ راهکار رهایی از مشکلات مالی

شناسایی مشکل، نوشتن دخل و خرج و کاهش هزینه‌های روزمره از جمله راهکارهایی است که می تواند ما را از مشکلات مالی نجات دهد.

در دنیای مالی و انجام امور مالی هر فردی دچار مشکل شده است و هیچ فردی نمی‌تواند مدعی شود که تاکنون دچار مشکلات مالی و پولی نشده باشد.


۱. شناسایی مشکل

این که شما شناسایی کامل از مشکل خودتان داشته باشید قطعا می‌تواند در حل آن موثر واقع شود به خصوص در مسائل مالی که مشکلات به وجود آمده می‌تواند از چند موضوع مختلف و پیچیده نشات بگیرند.

یک نکته را فراموش نکنید که نداشتن پول و بودجه کافی به معنای مشکل مالی نیست چرا که هر کس به اندازه که تلاش می‌کند پول بیشتری کسب می‌کند.

۲. دخل و خرج خود را بنویسید

یک موردی که افراد ثروتمند در جهان حتی پیش از اینکه به ثروت‌های زیاد برسند انجام می‌دادند، حساب دقیق بر روی دخل و خرجشان بود.

شما هم در این زمینه بهتر است تا پولی که به عنوان حقوق یا درآمد به حسابتان واریز می‌شود را بنویسید، بدهی‌ها و قسط‌های ماهیانه را کنار بگذارید و مابقی را خرج هزینه‌های روز مرگی خود بکنید البته پس انداز را هم فراموش نکنید.


بیشتر بخوانید:


۳. کاهش هزینه‌های روزمره

بسیاری از هزینه‌های روزانه می‌توانند به راحتی کاهش پیدا کنند مانند قبض تلفن به طوری که کمتر با تلفن شخصی خود صحبت کنید و بیشتر برای امور اجباری مورد استفاده قرار دهید. همچنین برخی مخارج مانند غذا خوردن در خارج از خانه به راحتی قابل کاهش هستند و در تلاش باشید تا بیشتر در خانه غذا میل بفرمایید.

۴. نقدی خرج کنید

زمانی که شما به طور دقیق دخل و خرج خود را بنویسید، قسمتی از پول را برای مخارج مشخص شده یا قسط‌های ماهانه کنار خواهید گذاشت و بهتر است تا این مخارج را به صورت نقدی پرداخت کنید چراکه در غیر این صورت حضور نداشتن آن در حساب خود را حس نخواهید کرد.

۵. دست از قرض کردن بردارید

زندگی کردن در حد توان مالی خود را یاد بگیرید تا مجبور نشوید مخارج اضافه روی دست خود بگذارید و این موضوع با برنامه ریزی دقیق می‌تواند به دست آید.

۶. دست دوم خرید کنید

برخی کالاها هستند که به عنوان کالای با دوام شناخته می‌شوند مانند خانه، ویلا یا حتی خودرو که دست دوم آن‌ها تفاوت چندانی با نو ندارد و با خرید دست دوم می‌توان پول زیادی را برای مصارف دیگر ذخیره کرد.

۷. اجاره بگیرید

برخی کالاها هستند که در مدت کوتاه برای شما کاربرد دارند و پس از مدتی ممکن است دور ریخته شوند مانند مجله و کتاب که بهتر است این موارد را با هزینه‌های بسیار کمتر اجاره کنید.

۸. خودتان قهوه دم کنید

اگر شما جزو افرادی هستید که در طول روز چای، قهوه یا نوشیدنی‌های دمی زیاد می‌نوشید پس به جای خریدن آن‌ها سعی کنید که نحوه دم کردن را یاد بگیرید و برای خودتان دم کنید که با این کار ضمن اینکه پول زیادی برای خودتان ذخیره می‌کنید، نوشیدنی خود را آن گونه که دلتان می‌خواهد دم می‌کنید.

۹. واقع گرا باشید

برخی افراد ممکن است بدهی‌هایی از قدیم داشته باشند و ترس از باز پرداخت این بدهی‌ها را دارند و همین ترس باعث شده سال‌ها بدهکار فرد یا افرادی بمانند. با برنامه ریزی دقیق و سپرده پول می‌توان این بدهی‌ها را پرداخت کرد.

۱۰. مشاور مالی داشته باشید

در بسیاری از موارد می‌توان از پس مشکلات مالی برآمد، اما در برخی موارد محدود تنها افرادی که تخصص مالی و پولی دارند توانایی حل مشکل شما را دارند که در این موارد باید به سراغ مشاوران مالی بروید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 435734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =