بد بیاری بورس‌های مهم در جهان

بیشتر شاخص های مهم بورسی در دنیا ریزش کردند.

به گزارش صدای بورس، کمیسیون اروپا در گزارش جدید خود اعلام کرد پیش بینی از رشد اقصادی کشورهای منطقه یورو برای امسال و سال آینده را افزایش داده است.

در سه ماهه نخست امسال میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ کاهش محسوسی یافته و به لطف این اتفاق، محدودیت های رفت و آمدی و موانع پیش روی کسب و کارها توسط دولت ها کمتر شده است. این کمیسیون پیش بینی کرده است که متوسط رشد اقتصادی امسال و سال آینده منطقه یورو به ترتیب به ۴.۳ و ۴.۴ درصد برسد.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۹۴۵.۸۳ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۹ درصد صعود تا سطح ۴۳۷۵.۶۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۰۳ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۶۶۳.۴۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

تشکر که نمی‌کنید هیچ، دست هم نمی‌زنید


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۳۸ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۶۰۸.۴۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۶۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۷۸۷.۴۶ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۱.۱۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۸۳.۰۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۵۴.۶۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

به گزارش صدای بورس، در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۹۱.۱۹ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۸۸.۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۰۱ درصدی در سطح ۶۵۵۸.۳۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۲ درصد پایین رفت و به ۸۶۵۸.۳۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 435731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =