۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
صعود دسته‌جمعی بورس‌های جهانی!

همه شاخص های مهم بورسی جهانی به طور قابل توجهی صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا در گزارشی اعلام کرد که انتظار دارد میزان شیوع ویروس کرونا در قاره سبز تا یک ماه آینده کاهش پیدا کند.

با این حال نگرانی ها از ورشکستگی گسترده کسب و کارها کماکان به قوت خود باقی مانده است چرا که در نتیجه محدودیت های کرونایی، این شرکت ها ناچار شده اند مقادیر زیادی استقراض کنند و در صورت تداوم نیافتن حمایت های دولت ها و بانک های مرکزی، شمار بیکاران بالا خواهد رفت. 

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۱۷ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۴۲۰.۶۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۵۳ درصد جهش تا سطح ۴۱۷۵.۳۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۳۶ درصد افزایش در سطح ۱۳ هزار و ۴۳۴.۰۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

ناامیدی سهامداران از گروه خودرویی ادامه دارد


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۲.۳۲ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۸۴.۴۷ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۸۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۲۷.۵۷ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" جهش ۲.۶۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۱۰.۵۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۰۱۴.۲۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۱۵ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۴۳.۶۱ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۴۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۴۱۶.۶۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۱.۵۴ درصدی در سطح ۶۳۸۵.۱۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۰ درصد بالا رفت و به ۹۱۴۵.۶۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 432941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =