ناامیدی سهامداران از گروه خودرویی ادامه دارد

بازار این روزها بیشتر حول اخبار سیاسی می‌چرخد که انتخابات ریاست جمهوری و شناخت تیم آینده اقتصادی، در اولویت قرار دارد.

 صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ بازار سرمایه که مدت هاست روی خوش به خود ندید. در پایان معاملات این هفته با اندکی حرکت روبه جلو توانست تکانی به خود بدهد. 

رسول جاویدی، مدیر ریسک شرکت سبدگردان داریوش در خصوص روند بازار در هفته ای که گذشت گفت: بازار هفته گذشته، با افزایشی ۱۱هزارو ۷۳۸  واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۴ هزار واحد به کار خود پایان داد تا شاهد پایان با هفته‌ای سبز و بعد از مدت‌ها شاهد افزایش یک درصدی شاخص کل باشیم.  همچنین در فرابورس نیز شاخص در حالی در ارتفاع ۴۱۷ هزار و۸۷۰  واحد به کار خود خاتمه داد که این افزایش ۶۷ واحدی، تنها معادل ۰.۴ درصد بود.

وی در ادامه افزود: هرچند در مجموع هفته‌ای سبز را پشت سر گذاشتیم، اما شاخص هم‌وزن با افتی حدود ۵ هزار واحدی (۱.۲ درصد) نقش این سبزپوشی را کمرنگ‌تر کرد و نشان داد که این استقبال از بزرگان بوده  تا استقبال از کلیت بازار.

جاویدی درباره صنایع منتخب بازارسرمایه در هفته گذشته گفت: فلزات اساسی در حالی بیشترین رشد را در بین گروه‌های منتخب بازار در هفته گذشته به نام خود ثبت کرد که رسیدن به رکورد ۱۰.۷۰۰ دلاری در قیمت مس و ۳ هزار دلاری در روی، از اتفاقات مهم بازارهای جهانی در این هفته محسوب می شد.

وی با اشاره به سنگ آهن ۲۲۰ دلاری آن را یکی دیگر از دیگر علل استقبال از این گروه عنوان کرد و گفت: این استقبال باعث شد تا با افزایشی ۵.۳ درصدی در شاخص این صنعت، هم شاهد ثبت بیشترین بازدهی در هفته جاری و هم شاهد تاثیرگذاری بر ارزش معاملات باشیم. (معاملات سهام این شرکت‌ها در هفته جاری درصد بالایی از ارزش معاملات بود).


بیشتر بخوانید:
کواکبیان: مقصران ضرر مردم در بورس باید مجازات شوند/در ایران به دنبال جمهوریت سوم هستم



مدیر ریسک سبدگردان داریوش عنوان کرد: پس از گروه فلزات، دو گروه فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی هم به ترتیب با افزایشی ۲.۶ و ۲.۳ درصد، هفته خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند. با این حال؛ اما در صنایع بزرگ، این خودروسازان بودند که با افتی ۲.۶ درصد سهامداران خود را همچنان ناامید کرده است.

مجموع ارزش معاملات نقدی بورس در حالی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان شد که متوسط روزانه ۲.۶۰۰ میلیارد تومان در هفته جاری، نشان از بهبودی نسبی در ارزش معاملات در این هفته را دارد. با این حال اما این ارقام، هنوز با روزهای اوج بازار، فاصله‌ای چشمگیر دارد اما نشان از بهبودی وضعیت معاملات می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار در این هفته را شاید بتوان اعلام برگشت دامنه متقارن و همچنین تلاش‌ها برای متعادل سازی برخی سهام دانست که تا جایی که شاهد بازگشایی نمادها با بیش از ۲۰ درصد کاهش نیز بودیم (بازگشایی یکی از سهام بیش از ۵۰ درصد افت بود که توسط ناظر نیز معاملات آن تایید شد).

وی در انتها گفت: بازار این روزها بیشتر حول اخبار سیاسی می‌چرخد که انتخابات ریاست جمهوری و شناخت تیم آینده اقتصادی، در اولویت قرار دارد.

کد خبر 432923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =