قیمت خانه در مناطق ارزان و گران تهران

متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۹ به رقم ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ رشد ۹۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش صدای بورس، بررسی بازار مسکن در اسفند ماه سال ۹۹ حاکی از آن است که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران با رشد ۶.۶ درصدی نسبت به بهمن ماه به رقم ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اسفند ۹۹ بالغ بر ۵.۳ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که نسبت به بهمن همان سال با رشد ۳۴.۶ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته با اُفت ۴۸.۴ درصدی روبرو بوده است.

در این بین بیشترین سهم معاملات مربوط به آپارتمان‌های تا عمر ۵ سال ساخت بوده و در مجموع در مقایسه با اسفند سال ۹۸، حدود ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

مشترکان پرمصرف باید از بورس انرژی برق خریداری کنند

منطقه ۵ رکوردار معاملات مسکن

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ بیشترین معاملات مسکن را نصیب خود کرده است به طوری که ۱۴.۷ درصد از معاملات مربوط به این منطقه بوده و مناطق با سهم ۸.۹ و ۸ ونیم درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

در بین مناطق مختلف تهران منطقه یک با میانگین قیمت ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در صدر گران‌ترین منطقه تهران قرار دارد و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان ارزان‌ترین منطقه معامله شده در اسفند ۹۹ بوده است که در مجموع منطقه یک نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۰۴.۷ و منطقه ۱۸ با رشد ۵۸.۶ درصدی روبرو بوده است.

به طور کلی در سال ۹۹، بالغ بر ۸۳.۳ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که نسبت به سال ۹۹ با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو بوده است.

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در سال ۹۹، بالغ بر ۲۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ با میانگین قیمت ۱۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان با رشد ۸۰.۳ درصدی روبرو بوده است.

در بین معاملات انجام شده در اسفند ۹۹ واحدهای مسکونی با دامنه قیمتی هر متر مربع بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان سهم ۱۶ درصدی را به خود اختصاص داده است و آپارتمان‌ها با میانگین قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در هر متر مربع با سهم ۱۵.۷ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته اند و ۶۱.۴ درصد واحدهای مسکونی معامله شده کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بوده است.

بیشترین تقاضا مربوط به آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری با سهم ۱۴.۸ درصدی بوده است و واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر با ۱۳.۳ درصد و واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متر با سهم ۱۱.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند و می‌توان گفت آپارتمان‌های کمتر از ۸۰ متر مربع سهم ۵۲.۶ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

در اسفند ۹۹ آپارتمان‌های با میانگین قیمت کل ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان، ۱۹.۷ درصد از سهم معاملات را به خود اختصاص داده است و آپارتمان‌های یک تا یک و نیم میلیارد تومانی با سهم ۱۷.۱ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد و در مجموع حدود ۵۱.۶ درصد از معاملات مربوط به واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از ۲ میلیارد تومان بوده است.

منبع: میزان

کد خبر 430916

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =