نگاه بلند مدت، کلید سودآوری بازار سرمایه

کارشناس بورس گفت: در بلندمدت بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی سود بیشتری داشته، اما در بازه‌ ۱۰ ماهه تقریبا شبیه بازارهای دیگر بوده است.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا صادقی مقدم؛ کارشناس بازار سرمایه ، اظهار کرد: کسانی که در دی ماه سال ۹۸ وارد بازار سرمایه شدند، تا کنون به نسبت بازارهای موازی همچون ملک و دلار ضرر کرده اند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: فقط افرادی که در مرداد و شهریور ماه ۹۸ وارد بازار سرمایه شدند ضرر نکرده اند، حتی کسانی که در دی ماه سال ۹۸ هم وارد بازار  شدند، سود چندانی نبردند و اگر ارزش پول آن‌ها را به دلار حساب کنیم، متوجه خواهیم شد که انتفاع زیادی به دست نیاوردند.

وی  افزود: اگر بازار را در بازه بلند مدت سه یا پنج ساله در نظر بگیریم، بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی سود بیشتری داده، اما اگر بخواهیم در بازه‌ی ۹ یا ۱۰ ماه بررسی کنیم، سود زیادی نداده و تقریبا شبیه به بازارهای دیگر بوده است.

صادقی مقدم بیان کرد: بازارسرمایه به طور  میانگین در سنوات گذشته نسبت به سایر بازارهای موازی بازده بهتر و بیشتری داشته است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر اتفاقاتی که در بازار سرمایه می‌افتد مطلوب نیست و بازار سرمایه محلی برای کشمکش‌های سیاسی بین افراد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که یک سبد سهام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا در بلند مدت سود کند؟ اظهار کرد:افراد اگر می‌خواهند سهمی را در بازه بلند مدت نگه داری کنند، بهتر است سهامی را بخرند که سود نقدی خوبی به آن تعلق بگیرد و سرمایه گذاری در آن سهم از سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و سود بانکی سودآوری بیشتری داشته باشد.

وی در پایان گفت: سهم‌هایی که سود نقدی خوبی می‌دهند، از نظر فاندامنتال و بنیادی سهم‌های قابل ارزش و مناسبی هستند و در واقع جزو سهام‌هایی نیستند که به صورت حبابی رشد کرده و پشتوانه خوب و مناسبی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 430672

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =