۱۰ پیش بینی خوش از ۵ بازار ایران/ شاخص تا پایان زمستان به چند واحد می رسد؟

کارشناسان بازارهای موازی روند سه ماه آخر سال در بازارهای بورس، طلا، دلار، مسکن و خودرو را پیش بینی کرده اند.

به گزارش صدای بورس، سه ماه آخر امسال اولین زمستانی که با کرونا آغاز خواهد شد. بازارهای طلا، ارز، سکه، مسکن، خودرو هر یک تحولات خاصی را در خود دارند. صدای بورس در گفت‌وگو با کارشناسان هر حوزه پیش بینی از بازارها را گرد آورده است:

پیش بینی بازار طلا سه ماه آخر سال
عبادالله محمد ولی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه  تا پایان سال به صدای بورس اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه  تا پایان سال بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایشی و دلار در مرز ۲۵ هزار  تومان تثبیت شود. این پیش بینی در شرایطی است که هیچ خبر اقتصادی و سیاسی خاص و ناگهانی به بازار وارد نشود.

پیش بینی بازار طلا در سه ماهه  آخر سال
محمد کشتی آرا ، نائب رئیس انجمن طلا و سکه در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان سال به صدای بورس بیان کرد : قیمت طلا در ایران متاثر از قیمت جهانی طلا و دلار است،  بازار دلار اکنون نوسانی است و این موضوع بر قیمت طلا تاثیر گذار است.

وی با اشاره به تاثیر پایان سال میلادی بر قیمت جهانی طلا گفت: همواره پایان سال میلادی با توجه به کسری حساب هایی که در معاملات فیزیکی طلا رخ می‌دهد قیمت طلا در پایان سال میلادی نوسانی و بیشتر کاهشی است این نوسانات در بازار جهانی طلا، طلای داخلی را نوسانی می کند.

پیش بینی بازار مسکن در سه ماهه آخر سال
جعفر خزاعی کارشناس بازار مسکن در ارتباط با تحولات بازار مسکن به صدای بورس اظهار کرد:‌ در سه ماه آینده افزایش قیمت مسکن در پیش است و در خوشبینانه ترین حالت قیمت های کنونی حفظ خواهد شد. تا زمانی که سیاست با ثبات حاکم نشود و نقشه راه وجود نداشته باشد، این تغییرات دائم بر تمامی بازارهای ایران تاثیر گذار خواهد بود. اقتصاد ایران درون گرا نیست و از تحولات بین المللی تاثیر مستقیم می‌گیرد. بیش از ۲ ماه از انتخابات آمریکا گذشته است، ایران و آمریکا هیچ یک نقشه راه مشخصی در قبال یکدیگر اعلام نکرده اند.  این بلاتکلیفی بر بازار ایران تاثیر می گذارد.

پیش بینی بازار مسکن در سه ماهه آخر سال
مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن را تا پایان سال چگونه ارزیابی می‌کنید، به صدای بورسگفت: شرایط گرانی مسکن نه تنها به ضرر مردم است به ضرر اقتصاد نیز است اگر درآمد مردم بیشتر باشد و توان مالی شهروندان افزایش می‌یابد، بی‌خانمان‌ها صاحبِخانه و صاحبان خانه‌های کوچک، خانه‌های خود را بزرگ‌تر می‌کنند. هرساله در سه ماه آخر سال قیمت مسکن افزایشی است اما پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط کنونی کشور، قیمت مسکن در سه ماهه پایان سال کاهشی باشد.

پیش بینی بازار خودرو تا پایان سال
نادر فرخ کارشناس بازار خودر در ارتباط با پیش بینی بازار خودرو تا پایان سال به صدای بورس، اظهار کرد: اگر عرضه متناسب با تقاضای بازار وجود نداشته باشد با پدیده ای به نام دلالی مواجه خواهیم بود. شرایطی که در ایران سال هاست گریبان صنایع مختلف از خودرو تا کشاورزی را گرفته است.

فرخ در ارتباط با تاثیر کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو  گفت: متناسب با کاهش قیمت ارز و اثری که روی تمام عوامل می گذارد، خودرو مسیر کاهش پیدا می کند.

پیش بینی بازار خودرو در سه ماهه آخر سال

بابک صداریی کارشناس صنعت خودرو در ارتباط با پیش‌بینی نرخ خودرو در سه ماه آخر سال بیان کرد: به طور کلی تحولات نرخ خودرو ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد. با آرامش بعد از انتخابات امریکا به واقعیت‌ها می‌رسیم و واقعیت عبارت است از میزان تولید خودرو، نحوه واردات و تحولات سیاسی و اقتصادی است و به نظر می‌رسد تا پایان سال افزایش قیمتی در زمینه خودرو رخ ندهد.

آینده بازارهای موازی ایران در سه ماه آینده
خالقی در ارتباط با آینده بازارهای موازی ایران در سه ماه آینده به صدای بورس بیان کرد: باید بدانیم با رفتن ترامپ و آمدن بایدن اتفاق خاص و ویژه ای در کشور نمی افتد و ما شاهد یک تغییر شگرف سریع نخواهیم بود. سیاست آمریکا در مورد ایران ضعیف نگه داشتن و جلوگیری از قدرت یافتن اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه تنظیمات اقتصادی ایران  به حرکات سیاسی و اقتصادی ایران و آمریکا بستگی دارد، افزود: در حال حاضر مواضع ایران روشن است، منتظریم ببینیم آمریکا چه مواضع و عملکردی  در مقابل ایران اتخاذ می کند. اگر سیاست آمریکا بر بازتر شدن فضای اقتصادی و سیاسی باشد و قرار باشد مبادلات بانکی رخ دهد، قاعدتا تغییری در سهولت ورود کالا و مواد اولیه خواهیم داشت.

پیش بینی پالایشی‌ها تا پایان سال

پیمان حدادی، کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص پیش بینی سه ماه آخر سال برای گروه پالایشی‌ها بیان کرد: پالایش یکم تا پایان سال می تواند تا ۳۵ درصد بازخورد بهتری نسبت به امروز داشته باشد و درخصوص تاثیر این خبر باید گفت که تا حدودی باید شفاف سازی صورت پذیرد. اما یکی از گروه هایی که مستعد هستند تا مرداد ماه به پیک مرداد ماه خودشان برسند گروه پالایشگاهی هستند.

پیش بینی بورس و دلار سه ماه آخر سال
هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‍‌گو با صدای بورس، بیان کرد: اگر روال بازار به همین منوان باشد شاخص بورس پایان سال روی کانال یک میلیون ۵۰۰ تا یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد خواهد ایستاد و دلار نیز با توجه به شرایط کنونی و تورم به قیمت ۲۹ هزار تومان خواهد رسید.
 

پیش بینی سه ماهه آخر سال بورس و دلار

بهادر شمس،مدیرعامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان در ارتباط با پیش بینی بورس تاپایان سال با بیان اینکه  رسیدن شاخص به عدد یک مییون و ۷۰۰ هزار واحد دور از ذهن نیست به صدای بورس اظهار کرد:   به طور خزنده شاهد این رخداد خواهیم بود، بازار تحت تاثیر تحولات سیاسی واکنش نشان خواهد داد. در ابتدای بهمن ماه شاهد دوره جدیدریاست جهموری در آمریکا خواهیم بود و این موضوع خاصی در بازار سرمایه زمستان ایران نخواهد گذاشت.  بعد از آن نیز فشارهای حداکثری از روی ایران برداشته خواهد شد و انتظاراتی رشد دلار برآورده نخواهد شد.

وی افزود: نگرانی هایی وجود دارد که در تغییر ریاست جمهوری آمریکا شاهد اتفاقاتی در منطقه باشیم و این باعث می شود  در میان مدت و بلند مدت شاخص را بالاتر از رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد پیش بینی نکنیم. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 424139

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین جعفری IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    ممنون از تمامی کارشناسان واقعا استفاده کردم بسیار عالی بود اما یکی از کارشناسان گفتن اگر وضعیت به همین منوال باشد که بسی جای تامل دارد که من هم روی آجرها بخوان نظر بدم بهترین نظر ها رو بدم کارشناس که نباید. وی اگر ها نظر بده.باتشکر
  • منوچهر IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    با این شرایت که اعلام فرمودید چند سال دیگه قیمت سهام ب قیمتهای مرداد ماه خواهد رسید؟البته اگر ریاست جمهور بعدی هم کلیدنداشته باشه
  • مظلوم IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    وای بحال ما که همه چیز رو به ناف آمریکا میبندد بابا پس استقلال چی شد علی برکت اله