نگاه راهبردی سازمان بورس به شعار سال ۱۴۰۰

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، از برنامه های در دست اقدام این سازمان به منظور تحقق شعار سال سخن گفت.

به گزارش صدای بورس، شعار سال ۱۴۰۰ با درایت و نکته سنجی مقام معظم رهبری با سه محور تولید، پشتیبانی و مانع زدایی طراحی و اعلام شده و سازمان بورس و اوراق بهادار در هر سه حوزه خود را از مخاطبان جدی این رهنمود داهیانه می داند. دو کلیدواژه "تولید" و "سرمایه" در کنار هم رکن رکین توسعه ملی را شکل می دهند و هر گونه تسهیل گری در امر تولید به حرکت شتابان کشور به سمت اهداف راهبردی منتهی خواهد شد.

بازار سرمایه با پتانسیل ذاتی خود در حوزه مبادلات مالی، ساماندهی بازارهای موازی و ایجاد تعادل در نظام اقتصادی، ماموریت حمایت از تولید را دنبال می کند و با هدایت منطقی نقدینگی به بنگاه های مولد با وجود تمامی محدودیت های داخلی و تحریم های بین المللی از توقف چرخ های تولید پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید:

نحوه پرداخت سود سهام عدالت در روش مستقیم و غیرمستقیم

تولید بدون اهرم های مطمئن "پشتیبانی ها" معمولا به کندی صورت می گیرد و بازار سرمایه با تزریق مداوم نقدینگی و طراحی نهادهای پشتیبان نظیر شرکت های تامین سرمایه و برنامه ریزی برای جلوگیری از هدررفت منابع در بخش های غیرمولد، می کوشد تا بستری آرام و مطمئن برای فعالان عرصه تولید، فراهم کند.

پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در کنار تقویت بازار سنتی از جمله تکالیفی است که شعار سال بر آن دلالت دارد و هر گونه حرکتی که مسیر تولیدگر و مصرف کننده را کوتاه تر کند در گرو پشتیبانی قدرتمند دستگاه های مرتبط است که در سال جاری باید همپوشانی بیشتری داشته باشند.

 برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه از جمله تکالیف ذاتی سازمان ها به شمار می رود و در همین راستا سازمان بورس نیز تسریع و ساده سازی فرایند صدور مجوزها را در راس سیاست های خود قرار خواهد داد.

تشویق سرمایه گذاران و ترغیب آنان به حضور گسترده تر در بازار سرمایه تنها با رفع مقررات تشریفاتی و موانع دست و پاگیر اداری امکان پذیر است. بازار سرمایه به عنوان یک از مهمترین  مخاطبان جدی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی با راهبرد، شناسایی موانع، ارائه راهکار و اقدام عملیاتی برای رفع آن، به میدان خواهد آمد.

تحقق شعار سال با رعایت اصول تقویت نظارت حرفه ای، مداومت در بهبود اعتماد عمومی و تلاش برای دستیابی به هدف "توسعه اقتصادی" با تکیه بر نیروی همه ذینفعان بازار سرمایه، اعم از سهام داران، سرمایه گذاران،  نهادهای مالی، ناشران، صاحب نظران و فعالان رسانه ای، ارکان بازار و  سازمان بورس، در دسترس خواهد بود. ان شاءالله.

 محمد علی دهقان دهنوی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: سنا

کد خبر 430519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برنامه بانک ها در جهت تحقق جهش تولید

    برنامه بانک ها در جهت تحقق جهش تولید

    برنامه‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی و بانک‌ها برای تحقق شعار جهش اقتصادی حکایت از این موضوع دارد که نظام بانکی در وهله اول به دنبال مدیریت شرایط و پس از آن افزایش سرمایه‌گذاری برای تحقق جهش اقتصادی است.

  • سرمایه‌گذاری‌ها در بورس باید قابل پیش‌بینی شود

    سرمایه‌گذاری‌ها در بورس باید قابل پیش‌بینی شود

    سرپرست معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، یکی از موانع پیش روی توسعه بورس را عدم پیش‌بینی‌ سرمایه‌گذاران در بازار دانست و گفت: ابزارهای جدید در سال ۱۴۰۰ روانه بازار می‌شوند.

  • راهبرد بازار سرمایه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری

    راهبرد بازار سرمایه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، برنامه های در دست اقدام این سازمان به منظور تحقق شعار سال را اعلام کرد.

  • رقابت سالم لازمه تحقق جهش تولید

    رقابت سالم لازمه تحقق جهش تولید

    برای جهش تولید نیاز به رقابت سالم داریم و برای تحقق این مطلوب باید از انحصارات مخرب، مالیات گرفته شود. این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه با چندین ابزار و روش مقابله به جنگ آن‌ها برویم و این عملکردها را  غیرقانونی اعلام کنیم و برای آن‌ها مجازات تعیین و قانون را اجرایی کنیم.

  • بازارگردان‌ها باید تقویت شوند

    بازارگردان‌ها باید تقویت شوند

    صالح آبادی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نقش بازگردان‌ها در بازار سرمایه باید تقویت شود.

  • ابلاغ برنامه‌های صنعت نفت برای تحقق شعار سال

    ابلاغ برنامه‌های صنعت نفت برای تحقق شعار سال

    وزیر نفت مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مرتبط با تحقق شعار امسال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را به دستگاه‌های مرتبط با صنعت نفت ابلاغ کرد.

  • افزایش شفافیت بازار فراموش نشود

    افزایش شفافیت بازار فراموش نشود

    برداشتن گام‌هایی در خصوص افزایش شفافیت بازار و نزدیک شدن دارایی‌های اوراق بهادار و دارایی‌های مالی شرکت‌ها به ارزش ذاتی دیگر موضوع با اهمیتی است که باید به آن پرداخت تا بازار در مسیر صحیحی قرار بگیرد.

  • تقویت بازار سرمایه از برنامه های راهبردی است

    تقویت بازار سرمایه از برنامه های راهبردی است

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه تقویت بازار سرمایه از برنامه های راهبردی این وزارتخانه در سال پیشروست، اظهارداشت: در حال حاضر جهت عمده منابع تامین مالی واحدهای تولید به سمت بانک هاست در حالی که بازار سرمایه می تواند بسترهای لازم را در این عرصه فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =