نحوه پرداخت سود سهام عدالت در روش مستقیم و غیرمستقیم

رئیس سازمان بورس در خصوص جزئیات نحوه پرداخت سود سهام عدالت به روش مستقیم و غیر مستقیم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش صدای بورس، دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزئیات نحوه پرداخت سود سهام عدالت به روش مستقیم و غیر مستقیم گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مقرر شده بود سود سهام عدالت که مربوط به عملکرد شرکت های سرمایه پذیر این سهام در سال ۹۸ بود، به صورت متمرکز هم برای سهامداران مستقیم و  هم سهامداران غیر مستقیم توسط سازمان بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شود.

او ادامه داد: برنامه تقسیم سود سهام عدالت از سوی شرکت های سرمایه پذیر که ۳۶ شرکت بورسی هستند، اعلام شده بود به طوری که  سود هر برگه سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

دهقان دهنوی گفت: با پیگیری هایی که انجام گرفت توانستیم نیمی از این سود را از شرکت ها دریافت کنیم و تا پنجشنبه ظهر ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار عدالت پرداخت می شود.

او افزود: میزان سود محاسبه شده برای افرادی که برگه ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت دارند،  ۲۰۰ هزار تومان است بنابراین واریزی برای آنها معادل صد هزار تومان است.

دهقان دهنوی بیان کد: افرادی که برگه سهام عدالتشان ارزش یک میلیون تومانی دارد، دو برابر این میزان دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: مابقی این سود ها در سال آینده پس از  محاسبه و دریافت سود از شرکت ها، پرداخت می شود.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: افرادی که امسال بخشی از سهام خود را فروخته اند به ازای ارزش باقیمانده سهام خود سود دریافت می کنند.

او افزود: اقدامات اولیه پرداخت سود از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده است و تا فردا حوالی ظهر به حساب افراد واریز می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

کد خبر 430466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =