بازارگردان‌ها باید تقویت شوند

صالح آبادی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نقش بازگردان‌ها در بازار سرمایه باید تقویت شود.

به گزارش صدای بورس علی صالح آبادی افزود: این سازمان هم اکنون دنبال تقویت بازار گردان‌ها است، چون متناسب با بزرگ شدن بازار سرمایه حجم بازار گردان‌ها کم است.

وی با اشاره به نقش بازار گردان‌ها در بازار سرمایه گفت: بازار گردان‌ها می‌توانند از یک طرفه شدن بازار یعنی، فقط بازار، صف خرید یا صف فروش باشد، نجات دهند و بازار را متعادل کنند.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: نقش دیگر بازار گردان‌ها تأمین نقد شوندگی بازار است که این موضوع نیز باید تقویت شود.

صالح آبادی گفت: سهام خزانه از ساز و کارهایی است که در قانون رفع موانع تولید پیش بینی شده و شرکت‌هایی که فکر می‌کنند سهام شان قیمت مناسب و قابلیت خرید دارد می‌توانند از طریق ساز و کار سهام خزانه؛ که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ۱۰ درصد سهام خودشان را خریداری کنند، از بازار حمایت کنند.

وی افزود: اوراق اختیار فروش تبعی می‌تواند به بازار کمک کند و سهم‌هایی که ارزش ذاتی دارند و سهامداران عمده آن‌ها اعتقاد دارند به این شکل از سهامداران خرد حمایت کنند.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سطح کلان هم دولت می‌تواند با حمایت از صنایع بورسی؛ شرکت‌ها و صنایعی که در بورس حضور دارند از صادرات و قیمت گذاری و تأمین مواد اولیه و سایر موضوعاتی که هر صنعت در بازار سرمایه دارد حمایت کنند.

 صالح آبادی تصریح کرد: توصیه همیشه من به افراد غیر حرفه‌ای این است در بازار سرمایه به صورت مستقیم سهام خرید و فروش نکنند، چون شاهد رفتارهای هیجانی در بازار می‌شوند و زمانی که بازار با افت مواجه می‌شود سهام خود را می‌فروشند و زمانی که بازار مثبت است به صورت هیجانی سهام می‌خرند.

وی افزود: بهتر است ورود به بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری باشد که از هیجانات سرمایه گذاران جلوگیری می‌کند.

منبع:تحلیل بازار

کد خبر 418359

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =