نمی‌توان نسبت به درآمدها در فضای مجازی بی‌تفاوت بود

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس نحوه اجرای مصوبه مربوط به دریافت مالیات از تبلیغات اینفلوئنسرها در فضای مجازی را منوط به تدوین آیین نامه اجرایی آن در سه ماهه اول سال آینده دانست و تاکید کرد که نمی‌توان نسبت به دریافت مالیات از درآمدها در فضای مجازی بی‌تفاوت بود.

به گزارش صدای بورس مصطفی طاهری با اشاره به مصوبه مجلس برای دریافت مالیات از اینفلوئنسرها گفت: دریافت مالیات از این افراد به تعداد کاربران آنها ربط دارد و ممکن است روی هر پلت فرمی باشد. ما همانطور که از افراد با درآمد حقیقی مالیات می گیریم باید از کسانی که درآمد مجازی دارند هم مالیات دریافت کنیم.

وی افزود: نمی شود در کشور کسب و کاری وجود داشته باشد که مالیات ندهد، در حالی که در برخی موارد درآمد این فعالیت ها بیشتر از درآمدهای حقیقی است.
نماینده مردم زنجان در مجلس یادآور شد: آنچه در این مصوبه اهمیت دارد این است که ما باید بستر و تکلیف قانونی برای دولت درست کنیم که این فعالیت‌ها را رصد کند تا حق و حقوق ملت ضایع نشود. نکته مهم این است که این سیاست پیش از این محصول مانده بود و حالا امکان آشکار شدن لایه های مختلف وجود دارد.
طاهری یادآور شد: بر اساس قانون، آیین‌نامه اجرایی این مصوبه باید سه ماه بعد از ابلاغ قانون توسط وزارتخانه های ارتباطات، اقتصاد و مرکز ملی فضای مجازی نوشته شود، بسیاری از جزئیات این قانون نیز در آیین نامه اجرایی مشخص خواهد شد و نهایتا ما بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد.
این عضو کمیسیون صنایع همچنین درباره اخبار منتشره مبنی بر پولشویی از محل برخی درآمدها در فضای مجازی نیز تصریح کرد: ما طرح جداگانه‌ای برای شفافیت تراکنش های بانکی با پوزها و یا جابجایی های اینترنتی داریم که اینها باید رصد شود و هر جا به جایی که شفاف نیست و مشخص نیست بابت چیست چه پولشویی است چه فرار مالیاتی مورد رصد قرار گیرد و شفاف شود و اگر پولشویی است با آن برخورد شود.
منبع: ایسنا
کد خبر 430477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =