بررسی عملکرد بازارها در هفته پایانی سال

در حالی که هفته پایانی اسفند برای بازارهای بورس، طلا و سکه صعودی بود اما در بازار ارز یک کاهش حداقلی رخ داد و دلار به کانال ۲۳ هزار تومان برگشت.

به گزارش صدای بورس بررسی عملکرد بازارها در هفته پایانی سال از روند صعودی سه بازار و افت ارزش در یک بازار خبر می‌دهد، در هفته‌ای که گذشت بورس بیشترین بازدهی را از آن خود کرد.

بورس
براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل بازار سرمایه در این هفته ۱۰۱ هزار واحد رشد کرد و معاملات خود را در سال ۹۹ با قرار گرفتن در کانال ۱٫۳ میلیون واحدی پایان داد.
در پایان هفته سوم این شاخص در سطح یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی قرار دارد اما با رشد ۸٫۳ درصدی در هفته پایانی اسفند به سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی رسید.
طلا
پس از بورس بیشترین بازدهی هفته آخر سال به سرمایه‌گذاران در بازار فلزات گرانبها رسید. قیمت طلا در این هفته ۵۷ هزار تومان بیشتر شد.
طبق داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان هفته قبل یک میلیون و ۲۸ هزار تومان بود اما با رشد ۵٫۵ درصدی در روزهای آخر سال به رقم یک میلیون و ۸۵ هزار تومان رسید.
سکه
دیگر فلز ارزشمند بازار طلا نیز در این هفته با رشد قیمت ۲۴۴ هزار تومانی بازدهی ۲٫۳ درصدی را به ثبت رساند.
معامله‌گران سکه امامی در پایان آخرین هفته سال هر عدد از این فلز ارزشمند را به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان خریدوفروش کردند. قیمت این سکه در پایان هفته سوم اسفند حدود ۱۰٫۵ میلیون تومان بود.
دلار
شاخص بازار ارز در این هفته حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و بازدهی منفی ۱٫۱ درصدی را در جدول بازدهی هفتگی بازارها به ثبت رساند و تنها بازاری بود که هفته آخر سال را با کاهش قیمت به پایان رساند.
قیمت دلار در صرافی ملی در پایان هفته‌ای که سپری شد ۲۳ هزار و ۹۶۳ تومان ثبت شد، این ارز در پایان هفته قبل ۲۴ هزار و ۲۴۲ تومان قیمت داشت.
منبع:  تجارت‌نیوز
کد خبر 430475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =