۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
بازار سرمایه و چالش نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با گسترش ارزهای دیجیتال، خروج نقدینگی بیشتری را خواهیم داشت و نبود نقدینگی و خروج آن از بازار سرمایه به بازارهای دیگر از جمله بازار ارز دیجیتال، عمده دلیل کمبود نقدینگی است.

به گزارش صدای بورس، رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بزرگترین مسئله این روزهای بازار سهام، کمبود نقدینگی است، گفت: تا زمانی که با مسئله نبود نقدینگی درگیر هستیم، بازار رشدی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: دولت با منتشر کردن اوراق به این کمبود، دامن می‌زند و باعث خروج پول از بازار سهام به سمت بازارهای دیگر می‌شود که این نکته نشان دهنده این موضوع است که بازار سرمایه اولویت دولت نیست.
نصیرزاده تصریح کرد: با گسترش ارزهای دیجیتال، خروج نقدینگی بیشتری را خواهیم داشت که عمده دلیل کمبود نقدینگی در بازار سرمایه خروج آن از این بازار به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار ارز دیجیتال، است.
وی افزود: با توجه به مدت زمان باقیمانده تا انتخابات و تاثیر آن بر بازار سرمایه، در پایان اسفند ماه شاخص کل تا محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد پیش خواهد رفت.
نصیرزاده با بیان تاثیر نداشتن برجام بر بازار سهام، به این موضوع اشاره کرد: این موضوع بر بازار سرمایه تاثیر چندانی ندارد و باعث خوش‌بینی نمی تواند باشد و چشم انداز روشنی را به سهامداران نمی‌دهد.
این کارشناس بازار سرمایه در مورد صننایع پیش رو بازار نیز، گفت:صنایع پیشرو می توانند بانکها و بیمه و فلزات اساسی باشند و این در صورتی محقق می‌شود که همراه با رشد نقدینگی و تعادل بازار باشد.

فاطمه حیدرپور

کد خبر 428991

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =