ورود نقدینگی به بازار رمزارزها

کارشناس ارزهای دیجیتال ورود به بازار رمزارزها را پیشنهاد نمی‌کند و معتقد است مردم باید بخشی و یا کل نقدینگی خود را به دلیل ریسک‌هایی که متوجه این بازار است از آن خارج کنند.

به گزارش صدای بورس، امیر سیدی، مدیرعامل کارگزاری امین سهم در گفت و گو با صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا درباره روند بازار رمزارزها گفت: با توجه به روند بازار سرمایه در چند ماهه اخیر مقایسه‌ای انجام شده بود از بازدید سایت‌های کارگزاری‌ها و سایت‌های خرید و فروش بیت کوین که سایت‌های مربوط به بازار سرمایه بازدید کمتری را نسبت به سایت‌های فروش و اطلاع رسانی بیت کوین داشته‌اند و بازدید سایت‌های مربوط به بیت کوین افزایشی بوده است.

این کارشناس ارزهای دیجیتال در این باره افزود: بازار بیت کوین در چند وقت اخیر توانسته است از تمامی بازارها نقدینگی را جذب کند و عوامل مختلفی چون، کاهش نرخ ارز به دلیل برداشته شدن تحریم‌ها، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ و روند کاهشی بازار و همچنین بالا رفتن نرخ سپرده‌های بانکی باعث رکود در بازار سرمایه و دیگر بازارهای موازی شده و به  بالارفتن جذب نقدینگی در بازار رمزارزها منجر شده است.

سیدی همچنین ورود نقدینگی به این بازار را تحلیل کرد و گفت: اگر به خالص وجه نقد ورودی سهامداران حقیقی و صندوق های با درآمد ثابت به عنوان دو شاخصه مهم توجه کنیم از مرداد ماه این دو شاخص مثبت بودند و از آن به بعد منفی شدند گرچه در مقاطع کوتاهی مثبت بودند اما هیچ گاه روند افزایشی و مثبتی را تجربه نکردند.

وی درباره ورود مردم و افراد به بازار بیت کوین نیز گفت: کسانی که از قبل وارد این بازار شده اند و به احتمال زیاد سود بسیار خوبی را کسب کرده اند به دلیل ریسک بسیار بالای این بازار، بخشی از نقدینگی و سود خود را از این بازار خارج کنند زیرا در بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ رشد و سقوط بسیار زیادی را در این دو  بازه زمانی این بازار تجربه کرد.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم  در تشریح این موضوع گفت: ورود افراد به این بازار را به دلیل ریسک‌های زیادی که دارد پیشنهاد نمی‌کنم و کسانی که در این بازار هستند اصل پول و بخشی از پول خود را از این بازار خارج کنند.

سیدی درباره پیش بینی آینده بازار رمز ارزها نیز گفت: بلاک چین آینده بسیار خوبی را خواهد داشت  و در حال حاضر بیت کوین به یک کلاس دارایی تبدیل شده‌اند و به دلیل وجود ایده‌های جدید در این بازار رمز ارزهای دیگر نیز امکان بروز و پیشرفت را خواهند داشت.

راحیل فراهانی

کد خبر 428909

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سرمایه و چالش نقدینگی

    بازار سرمایه و چالش نقدینگی

    کارشناس بازار سرمایه گفت: با گسترش ارزهای دیجیتال، خروج نقدینگی بیشتری را خواهیم داشت و نبود نقدینگی و خروج آن از بازار سرمایه به بازارهای دیگر از جمله بازار ارز دیجیتال، عمده دلیل کمبود نقدینگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =