لایحه بودجه طی دو مرحله در دولت اصلاح شد

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ گفت: اصلاح لایحه بودجه در دو مرحله انجام شد و در ستاد اقتصادی و در هیات دولت به تصویب و در نهایت به مجلس ارسال شد.

به گزارش صدای بورس، مژگان خانلو افزود: اصلاحیه کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ فردا در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

وی درباره موارد مهم اصلاح بودجه ۱۴۰۰ گفت: تدابیر مقام معظم رهبری درباره صندوق توسعه ملی که بر آن اساس برداشت از این صندوق تا سقف ۲۰ درصد محدود شود اعمال شد و بحث سهم ۳۸ درصد صندوق توسعه ملی از فروش مازاد یک میلیون بشکه نفت، که باعث شده وابستگی بودجه اصلاحی به تسهیلات صندوق توسعه ملی کاهش چشمگیری پیدا کند نیز از موارد اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ بوده است.

خانلو افزود: صرفه جویی هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه دیده شده که تقریباً ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی اعمال شده است.

وی همچنین درباره افزایش درآمد مالیاتی نیز گفت: حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان بهبود کسری تراز عملیاتی در بودجه داریم.

خانلو افزود: حدود ۴ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه شرکت‌های دولتی نیز اعمال شد و در زمینه اعتبارات عمرانی حدود ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی به وجود حساسیت نرخ ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: این نرخ را حفظ کردیم و برای کالاهای اساسی هم نرخ ترجیحی مد نظر است، اما اجازه گرفتیم در طول ۶ ماه دولت بتواند اصلاحات خود را انجام دهد و منابع آن صرف معیشت مردم شود.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ افزود: حمایت از تولید، همسان سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی از دیگر موارد اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود.

خانلو ادامه داد: به شرکت‌های دانش بنیان توجه بیشتری شده و برای حقوق‌های بالا، سقف تعیین شده است که همه موارد گفته شده در کمیسیون تلفیق نیز توافق شده بود.

وی گفت: برخی از منابع درآمدی که کمیسیون تلفیق مدنظر داشت نیز باید افزایش پیدا کند مانند تعرفه واردات گوشی‌های هوشمند، درآمد دولت از معادن و اصلاح پروانه اپراتورها در اصلاحیه بودجه لحاظ شده است.

خانلو افزود: به این ترتیب بودجه ۸۵۴ هزار میلیارد تومانی تنظیم و تقدیم مجلس شده است.

منبع: مهر

کد خبر 428531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =