مجوز افزایش سرمایه ۶ شرکت بورسی صادر شد

مجوز افزایش سرمایه شرکت های داروسازی زهراوی، بانک سینا، کشت و صنعت جوین، صنایع ماشینهای اداری ایران، سیدکو ، سرمایه گذاری سبحان صادر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت داروسازی زهراوی با نماد «دزهراوی» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت داروسازی زهراوی  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت با افزایش ۲۸ درصدی از مبلغ دو هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال با افزایش ۷۰۰ میلیارد ریالی به مبلغ سه هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد بود.

بانک سینا تجدیدی می شود
بانک سینا با نماد «وسینا» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانک سینا (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت با ۱۵۴ درصد افزایش از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با افزایش۱۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۱۸۸ هزار ریال (۱۵,۳۸۳,۸۵۰,۱۸۸,۰۰۰) به مبلغ ۲۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اجرای مفاد مادة ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد بود.
باتوجه به اینکه بخشی از مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌های استهلاک‌پذیر است، در صورت انجام افزایش سرمایه از محل مزبور، هزینه استهلاک طبقات یادشده طی سال‌های مالی آتی افزایش خواهد یافت. بنابراین مابه‌التفاوت هزینه استهلاک طبقات استهلاک پذیر در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به حالت عدم انجام افزایش سرمایه در سال‌های آتی افزایش پیدا می کند. در این خصوص توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران را به تأثیرات افزایش سرمایه بر هزینه استهلاک سال‌های آتی شرکت (افشاء شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه) جلب می کند.

افزایش سرمایه ۴۹۰ درصدی شرکت کشت و صنعت جوین
شرکت کشت و صنعت جوین  با نماد «جوین» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کشت و صنعت جوین  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ یک هزار و ۲۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با افزایش ۶ هزار و ۱۹۴میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۹۱۱ هزار ریال (۶,۱۹۴,۹۷۲,۹۱۱,۰۰۰) به مبلغ هفت هزار ۴۵۹ میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۹۸/۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی) خواهد بود.

افزایش سرمایه ۱۵۴ درصدی «مادیران» از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی
شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران با نماد «مادیرا» (مادیران) در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی به مبلغ هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه مبلغ دو هزار و ۱۳۳ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال از محل سود انباشته و مبلغ دو هزار و ۸۶۶ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۹۸/۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی) خواهد بود.
همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۸.۲۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹.۰۰۰ میلیارد ریال (مبلغ ۸۰۰ر۱۰میلیارد ریال) از محل مطالبات حال‌شدۀ سهامداران و آوردة نقدی به منظور تامین سرمایه در گردش موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدت ۲ سال به هیئت‌مدیره تفویض کند تا هیئت‌مدیره شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند. با توجه به اینکه بخشی از مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌های استهلاک‌پذیر (طبقات ساختمان، ماشین‌آلات و تاسیسات) است، در صورت انجام افزایش سرمایه از محل مزبور، هزینه استهلاک طبقات ساختمان، ماشین‌آلات و تاسیسات طی سال‌های مالی افزایش خواهد یافت. بنابراین مابه‌التفاوت هزینه استهلاک طبقات ساختمان، ماشین‌آلات و تاسیسات در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به حالت عدم انجام افزایش سرمایه در سال‌های یادشده افزایش می‌یابد. در این خصوص توجه سهامداران و سرمایه‌گذاران را به تأثیرات افزایش سرمایه بر هزینه استهلاک سال‌های آتی شرکت (افشاء شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه) جلب می کند.

افزایش سرمایه ۴۶ درصدی «سیدکو» از محل سود انباشته
شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان با نماد «سیدکو» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با افزایش یک هزار و ۲۴۰ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریالی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه مبلغ از محل سود انباشته به منظورجبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌پذیر و سرمایه گذاری های صورت گرفته خواهد بود.
 

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصد «سبحان»
شرکت سرمایه گذاری سبحان با نماد «سبحان» در اطلاعیه ای در کدال اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری سبحان (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ آذرماه از نظر سازمان بلامانع اعلام شد.
براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با افزایش دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی به مبلغ  سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه مبلغ از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت و حفظ پرتفوی سرمایه گذاری ها خواهد بود.


در تمامی این اطلاعیه ها آمده است که خاطرنشان می سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.

کد خبر 424152

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    دانا ح چی شد؟
  • hadikh40 IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    خبر تاریخ مصرفش گذشته به چه درد می خوره ۲۶ آذر گذشت دیگه نمیشه سهام این شرکت ها رو خرید
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    پالایشی ها سعود میکنن
  • یه فرهنگی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام ببخشید فرهنگیانی که سال 1370 سهام خریدن از وضعیت سهام خود در شرکت سرمایه گذاری سپه که اکنون نامش تغییر کرده، چگونه مطلع شوند؟ لطفا از طریق اداره های آموزش وپرورش به ما اطلاع دهید.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    خواهشا ی فکری به حال کسانی که گول آقای روحانی خوردند بکنید، ایشان به مردم این راه را نشان دادند، پولمون رو برداریم به زخم های زندگیم بزنیم
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    من مستمری پدرمو میگیرم ماهی دومیلیون بعد همسایه ما کاسب بازاری با حساب گمنام و نداشتن حقوق دولتی به وام یک میلیونی رحم نکرد الانم همه چی شامل حالشه بعدش بیا ماشین و درامدشو ببین به ریش همه هم میخنده
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    افزایش سرمایه در بورس ایران فرصتی است برای نوسان گیری حقوقی ها و بازار گردان ها ، از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواهش میکنیم لطفاً پیگیر حقوقی های متخلف بازار سرمایه به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور باشند و ما سهامداران خرد را تنها نگذارند.
  • کافی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    خوب بود