۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
استقبال بازارها از بایدن

«رشد بازارهای سهام، افزایش قیمت نفت خام و طلا، ادامه ضعف دلار». اینها خلاصه اخبار در نخستین روز از معاملات هفتگی در بازارهای جهانی است.

به گزارش صدای بورس، پیش‌بینی پیروزی قطعی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کمک کرده است. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که در دولت بایدن، اصلاح مقررات کمتر و برنامه‌های محرک پولی بیشتری را شاهد باشند.
از هفته گذشته، رفتار بازارها نشان‌دهنده پیش‌بینی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و حضور اکثریتی جمهوریخواهان در مجلس سنا بوده است.
در بازارهای آسیا، شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه با ۱.۴ درصد رشد روبه‌رو شد. این شاخص هفته گذشته نیز ۶.۲ درصد افزایش یافته بود. شاخص نیکی ژاپن ۲.۴ درصد، هنگ‌سنگ ۱.۵ درصد، شانگهای ۱.۸۶ درصد، شنژن ۲.۲ درصد و کاسپی کره جنوبی هم ۱.۵ درصد افزایش یافت.
در اروپا نیز فوتسی لندن ۱.۳ درصد، دکس فرانکفورت ۲ درصد و سی‌ای‌سی۴۰ پاریس ۱.۶ درصد رشد کردند. پیش‌بینی می‌شود که این روند افزایشی در بازارهای سهام آمریکا نیز دنبال شود.
تحلیلگران معتقدند که امید به پایان جنگ تجاری واشنگتن-پکن، پایین ماندن نرخ‌های بهره در آمریکا و افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران به رونق بازارها کمک کرده است.
در آغاز معاملات هفتگی، بهای انواع نفت خام نیز با افزایش روبه‌رو شد. هر بشکه نفت خام سبک آمریکا با ۸۶ سنت افزایش به ۳۸ دلار رسید. نفت برنت دریای شمال نیز ۸۳ سنت بالا رفت و ۴۰ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. بهای سبد نفت اوپک نیز با رشدی ۷۰ سنتی به ۳۹ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین هر اونس طلا با حدود ۸ دلار افزایش به ۱۹۵۸ دلار رسید.

کد خبر 420954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =