مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۸)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۸ مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس،‌ امروز بازار در چهارمین روز کاری خود با ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص رسید و به این ترتیب شاخص کل به عدد ۱ میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم ۳هزار و ۸۰۰ واحد افت کرد. همچنین ادامه  رقابت بایدن و ترامپ بر سر ریاست جمهوری  از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱- تحولات بازار دلار و یورو امروز( ۹۹/۷/۸)

۲- ​​​​​​بعد از ۶ ماه بالاخره صمت وزیر دار شد
بررسی صلاحیت و برنامه‌های رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه هشتم مهر ماه) نمایندگان قرار داشت.پس از استماع نظرات وزیر پیشنهادی «صمت» و نظرات موافقان و مخالفان وی در جلسه علنی نمایندگان با  ۱۷۵ رای موافق ۸۰ رأی مخالف و۹  رأی منتنع از مجموع آرای ماخوذه با تصدیگری علیرضا رزم حسینی در وزارت «صمت» موافقت کردند.


بیشتر بخوانید
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۷)
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۶)
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۵)

مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲)


۳- ارزش سهام عدالت امروز ۸ مهر ۹۹
در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۹۵ هزار تومان کاهش یافت. معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با افت ۳۲ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد ایستاد.

۴- ارزش سهام پالایشی یکم (۸ مهرماه ۹۹)
تعداد معاملات امروز بازار ۹۸ هزار بود که ارزش مجموعه آن ۸ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان می‌َشد. حجم معاملات هم ۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون بود. نمادهای فملی، فارس، فولاد،‌ تاپیکو، شپنا،‌ شبندر و اخابر از جمله نمادهای تاثیرگذار امروز بازار بود. در پایان معاملات امروز ارزش سهام دارا دوم (پالایش یکم) به رقم ۵۵ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان رسید.

۵- ارزش دارا یکم (۸ مهر ۹۹)
تعداد معاملات امروز بازار ۹۸ هزار بود که ارزش مجموعه آن ۸ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان می‌َشد. حجم معاملات هم ۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون بود. نمادهای فملی، فارس، فولاد،‌ تاپیکو، شپنا،‌ شبندر و اخابر از جمله نمادهای تاثیرگذار امروز بازار بود. در پایان ساعت کاری امروز بازار با وجود افت کلی بازار ارزش سهام دارا یکم ۱۰ درصد رشد کرد و ارزش هر سهم آن به قیمت ۱۹ هزار و ۶۳۵ تومان رسید. امروزدر بازار قریب به ۶۰ هزار سهام دارا یکم معامله شد و حجم معاملات این سهام ۲۱ میلیون و ۳۴۳ هزار سهم بود.

۶چه مقدار سهام عدالت به فروش رفت
محمد جواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی: ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده است.

۷- تحولات قیمت خودرو امروز (۸ مهر ۹۹)

۸- کاهش بودجه عمومی و استقراض، گربانگیر اقتصادهای نفتی شده است

سال 2020 برخلاف آنچه تصور می‌شد، برای اقتصاد جهان و بازارهای مالی و کالا سال رونق نبود. یک سال قبل و پیش از آغاز سه ماه پایانی 2019، بیشتر کارشناسان تحقق رشد 2.5 درصدی تولید ناخالص داخلی جهان، رونق بازارهای سهام و افزایش ملایم قیمت کامودیتی‌ها را پیش‌بینی کرده بودند.

9- خبر مهم ایران خودرو
شهاب‌الدین شمس، معاونت اقتصادی ایران خودرو خبر داده که صندوق بازارگردانی ایران خودرو با سرمایه هزار میلیارد تومان از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند. در نماد ایران خودرو حقیقی‌ها ۱.۹ میلیون سهم فروختند اما در مقابل ۱.۱ میلیون خرید توسط فعالان حقیقی صورت گرفته است؛ همچنین ۸۷۸ میلیون سهم توسط حقوقی‌ها خریداری شده است.

10 تحولات بازار سکه و طلا امروز 8 مهر 99
 اتحادیه طلا، جواهر و سکه امروز (۸ مهر۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار  تومان، نیم سکه ۷  میلیون و ۶۲۰ هزار  تومان، ربع سکه ۴میلیون  و ۶۲۰ هزار  تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به یک هزار و ۸۸۱  دلار  و ۳۲ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۹۳ هزار  و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، باشگاه خبرنگاران جوان، صرافی بانک ملی، ایسنا، بلومبرگ، اقتصاد ۲۴، برنا، همفکران

کد خبر 417694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =