حجم عجیب ۶۰۰میلیاردی معاملات «وسپهر» در سومین روز معاملاتی

شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ایران، جزو واحدهای تجاری فرعی بانک صادرات ایران است که کمتر از ۱۰ روز پیش، عرضه اولیه آن صورت گرفت و در حوزه‌های سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت‌ها، مجتمع‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، بازرگانی، خدماتی و... فعالیت می‌کند.

به گزارش صدای بورس تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد «وسپهر»، ٣۰ شهریورماه سال جاری ، به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بازار اول فرابورس عرضه شد. این شرکت در تیرماه سال جاری به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس به ثبت رسیده است.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ١٠١٠ تومان بود. همچنین تاریخ تخصیص سهام، چهارشنبه (دوم مهرماه) و تاریخ شروع معاملات ثانویه، روز شنبه (پنجم مهرماه) اعلام شد.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ را  به صورت حسابرسی نشده در روز جاری منتشر کرد. «وسپهر» با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴۱ هزار و ۲۴۵ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۴۴ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در سبد سهام خود داشته است.

«وسپهر» در ساعات اولیه شروع معاملات روز جاری بازار سهام، یک سوم معاملات را به خود اختصاص داد و توجه اشخاص حقیقی را به خود معطوف کرد. باوجود اینکه شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ایران، عرضه اولیه محسوب می‌شود، عرضه آن در روز معاملاتی جاری به اندازه‌ای کافی بود که برخی از سرمایه‌گذاران در کف قیمتی هم اقدام به خرید سهم کردند.

«وسپهر» در سومین روز معاملاتی خود به تعادل رسید. این در حالی است که چنین اتفاقی در یک سال جاری برای هیچ کدام یک از عرضه‌های اولیه رخ نداده است. همچنین سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ایران، حجم معاملاتی ۶۶۷ میلیونی را به ثبت رساند و این حجم از معاملات برای عرضه اولیه، حجم بزرگی محسوب می‌شود.

حقوقی‌ها در معاملات امروز «وسپهر»، اقدام به عرضه سنگین در پیش گشایش کردند که در پایان معاملات این عدد به ۳۱۳ میلیون سهم رسید. پس از عرضه اشخاص حقوقی در ابتدای بازار، نوبت به عرضه اشخاص حقیقی رسید و حجم معاملات از ۶۰۰ میلیون تومان عبور کرد. میزان خرید حقیقی‌ها نیز، ۶۵۰ میلیون سهم در معاملات امروز بوده است. سهامداران حقیقی شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، با برتری ۳۵۰ میلیارد تومانی درمقایسه با دیگر نمادها، مالکیت را در دست گرفتند.
منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 417613

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =