دستورالعمل دریافت مجوز کارگزاری اعلام شد

از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل دریافت مجوز کارگزاری اعلام شد. براین اسانس افرادی که می‌خواهند نسبت به دریافت و ارسال سفارش‌های بازار سرمایه فعالیت کنند،‌ لازم است مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کنند.

به گزارش صدای بورس،‌ از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط و ضوابط دریافت مجوز تأسیس کارگزاری در 8 فصل و 28 ماده قانونی اعلام شد. براین اساس هر شخصی که قصد دریافت و ارسال سفارش‌های مربوط به بازار سرمایه را دارد باید مجوز کارگزاری از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کند.

متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری باید شرایطی را دارا باشند که در دستورالعمل جدید شرایط احراز مطرح شده است. متقاضیان لازم است تقاضای خود را به عنوان کارگزار یا کارگزار/معامله گر موضوع بند 13 یا 14 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار به سازمان ارائه دهند. همچنین تصدی به فعالیت کارگزاری به موجب بند 1 ماده 49 قانون بازار اوراق بهادار، مستلزم اخذ مجوز فعالیت از سازمان است و سازمان اشخاصی را که بدون دریافت مجوز لازم، مبادرت به این فعالیت نمایند، به موجب ماده 52 قانون بازار اوراق بهادار تحت پی گرد قانونی قرار می دهد.

مجوز فعالیت شرکت کارگزاری پس از احراز شرایط با تأیید رئیس سازمان صادر می‌شود و مدت زمان اولین مجوز فعالیت شرکت کارگزاری 2 سال بوده و تمدید و صدور سایر مجوز فعالیت شرکت کارگزاری 5 سال است. 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

کد خبر 416958

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =