در معارفه «وسپهر» چه گذشت؟

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات در مراسمی به مناسبت عرضه اولیه سهام این مجموعه در فرابورس، سرمایه این گروه را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس،‌ در آئین معرفی عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات که روز شنبه 29 شهریور در محل ساختمان فرابورس برگزار شد،‌ بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات با ابراز امیدواری از اینکه نقدشوندگی سهام بانک صادرات به بقیه بخش‌های گروه سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات هم می‌رسد،‌ گفت:‌ امیدوارم کسانی که فردا – یکشنبه- در عرضه اولیه سهام این گروه مالی شرکت می‌کنند بتوانند از طراوت آن استفاده کنند. (اشاره تعبیرگونه از مزیت‌های این عرضه)

وی افزود: امیدواریم سهامداران این گروه مالی درگیر تلاطم‌ها نشوند.

در بخش دیگری مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با اشاره‌ای درباره پیشینه این مجموعه گفت: شرکت در سال 93  تأسیس شد و در سال 98 به شرکت سهامی عام مبدل شد و نام آن به «گروه سرمایه‌گذاری صادرات» مبدل شد.

خدارحمی توضیحاتی درباره رسالت‌های گروه مالی سپهر صادرات داد و اظهارکرد: بانک‌ها بدون اینکه اراده‌ای در شرکت‌ها داشته باشند وامدار شرکت‌هایی هستند که گاهی با یک تصمیم به آن می‌رسند و یک شرکت را تحت تملک در می‌آورند.

وی گفت: برای بانک صادرات و گروه مالی سپهر صادرات موضوع فروش شرکت‌ها یا ساماندهی مطرح است.

خدارحمی تأکید کرد: امیدوارم قوانین کشور به سمتی حرکت کند که بنگاه‌داری با سهامداری در بورس اشتباه گرفته نشود. به عبارتی اینکه شرکتی سهامی عرضه می‌کند با بانگاه داری یکسان گرفته نشود.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در بخش دیگری بیان کرد: تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها یکی از دغدغه‌های دیگر این گروه مالی است. قصد داریم شرکت‌های مختلفی همچون مجموعه‌های ساختمانی این مجموعه را در آینده به هلدینگ مبدل کنیم.

وی اظهارکرد: قصد داریم از هفته آینده عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه گروه سپهر مالی صادرات را آغاز کنیم و تا آخر سال چند شرکت زیرمجموعه وارد بورس می‌شود. همچنین می‌خواهیم کشف قیمت برای عرضه‌ها را رقم بزنیم.

خدارحمی گفت: سرمایه گروه مالی سپهر صادرات هم اکنون به 3000 میلیارد تومان رسیده است و بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری است.

وی گفت:‌ شرکت 24 ساعت قبل از عرضه 100 درصد در اختیار بانک صادرات است و از روز یکشنبه 20 درصد سهام آن عرضه می‌شود.

خدارحمی توضیحاتی هم راجع به درصد سهم این گروه مالی در شرکت‌های مختلف داد.

خدارحمی ابراز امیدواری کرد برای مجموعه انرژی سپهر،‌ توسعه نیشکر و تأمین سرمایه از مجموعه‌های وابسته به گروه مالی توسعه صادرات گام‌ها برای بورسی شدن برداشته شود و تأکید کرد:‌ علاقمندان جهت خرید سهام این گروه مالی می‌تواننداطلاعات سایت کدال و امیدنامه را منتشر کنند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌ گذاری سپهر صادرات گفت: طی هفته‌ها قبل با توجه به اینکه در قیمت‌های ارزنده برخی سهام سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دادیم این ارزش افزوده برای سهامداران باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: ‌به دنبال این هستیم تک‌تک دارایی‌های شرکت مولد شوند،‌ طی دو سال اخیر حمایتی جدی از سهام بانک صادرات انجام دادیم و در روزهای نگرانی از سهام‌مان حمایت کردیم.

خدارحمی وعده داد بازارگردانی متفاوتی در مجموعه گروه مالی سپهر صادرات انجام شود و از درست عمل نکردن بازارگردان‌ها مطابق قوانین صحبت کرد و گفت:‌ لازمه این کار این است که اگر جایی قیمت تابلو با ارزش ذاتی فاصله گرفت بازارگردان خوب کار کند.

در بخش دیگری وی از چابکی گروه سپهر مالی صادرات با 50 نیرو هم صحبت کرد و این طور توضیح داد: این گروه درکار مجموعه‌های تحت پوشش خود دخالتی نمی‌کند.

وی گفت: از حق تقدم به نفع سهامداران استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات درباره شناسایی سودهای این شرکت هم توضیح داد و افزود: در سود تلفیقی هم بیش از 50 درصد رشد داشتیم که البته بخشی از این به خاطر جذابیت‌های بازار سرمایه بوده است. طی سه ماه اول امسال بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان سود شناسایی کردیم.

خدارحمی تأکید کرد:‌ اگر در صورت مالی شرکت بخش بدهی مجموعه به بانک متورم است جای نگرانی ندارد چرا که این گزارش مربوط به صورت مالی خرداد 99 است،‌ در حالی‌که افزایش سرمایه‌ای داشتیم که هنوز در گزارش عملکرد شرکت نیامده است و درگزارش6 ماهه منعکس می‌َشود. در حال حاضر افزایش سرمایه از 1000 به 3 هزار میلیارد داشتیم.

وی در پایان با بیان اینکه اسم نقدشوندگی را می‌گذارم نگرانی‌زدایی، تأکید کرد: مشکل نقدشوندگی به هیچ وجه در مورد سهام بانک صادرات اتفاق نیفتاد.

محمد فیروزی

کد خبر 416918

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =