جهش ۵۷ درصدی تولید کاتد در پالایشگاه خاتون آباد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برنامه‌های تولید شرکت مس روند صعودی خوبی را آغاز کرده است، گفت: پالایشگاه خاتون آباد در خردادماه با رشد ۵۷ درصدی نسبت به برنامه ۶ هزار و ۱۹۲ تنی موفق به ثبت رکورد تولید ۹ هزار و ۷۳۲ تن کاتد شد. همچنین این رکورد نسبت به رکورد قبلی ۴،۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش صدای بورس به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه کنسانتره مصرف شده در خرداد ماه  ۳۱۷۸۴ تن بوده است که  ۰.۸ درصد نسبت به رکورد قبلی (۳۱۵۳۶ تن در بهمن ۹۶) افزایش داشته است، افزود: همچنین، مجموع تولید کاتد شرکت مس طی سه ‌ماهه نخست سال جاری به ۶۹ هزار تن رسید که نسبت به برنامه ۶۰ هزار و ۴۱۹ تنی رشد ۱۴ درصدی داشته است.
سعدمحمدی افزود:‎ همچنین از ابتدای سال تا پایان خردادماه ۹۱ هزار و ۵۴۹ تن آند تولید شده است که نسبت به برنامه ۷۶ هزار و ۶۶۹ تنی رشد ۱۹درصدی داشته است.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه استخراجی شرکت مس از معادن با ۱ درصد رشد روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در مجموع ۴۱ میلیون و ۹۳۵ هزار تن ماده معدنی استخراج شده است و طی این بازه زمانی و بر پایه این استخراج ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تن سنگ سولفور به کارخانجات تغلیظ ارسال شده که نسبت به برنامه رشد ۶ درصدی داشته است.
سعدمحمدی با بیان این‌که میزان کنسانتره تولیدی شرکت مس در سه ماهه نخست سال جاری با رشد ۳ درصدی به عدد ۳۱۰ هزار و ۷۶ تن رسیده است، بیان کرد: همچنین میزان تولید مس محتوی معدنی شرکت مس در بهار امسال با رشد ۲ درصدی نسبت به برنامه به ۲۸۰ هزار و ۳۹ تن رسید.

کد خبر 414287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =