روند رشد ادامه خواهد داشت

با وجود قوانین مصوب بانک مرکزی در خصوص موضوع تجدید ارزیابی بانک ها، بورس برای رفع این مانع در تلاش است.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس نیوز حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ارزیابی بازار روز جاری  گفت:روند بازار در روزهای چهارشنبه به دلیل تعطیلی بازار جهانی و روزهای اخر هفته، خیلی تعیین کننده نیست، اما امروز شاخص و شاخص سازها مثبت بوده و سهم‌های کوچکی که مردم عادی در آن سرمایه گذاری کرده اند نیز روندی خوب را طی کرد.

وی افزود: این رشد ادامه دار خواهد بود، اما نه به صورتی که شاخص به طور ناگهانی برای مثال به ۳۵۰ هزار واحد برسد و این روند آرام پیش خواهد رفت.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص "تجدید ارزیابی " و تاثیرات آن عنوان کرد: بعد از عملیاتی شدن تجدید ارزیابی روندی رو به رشد اتفاق خواهد افتاد چرا که سهم‌های متقاضی تجدید ارزیابی بسیار زیاد هستند.

وی با اشاره به تجدید ارزیابی در "بانکی ها" اضافه کرد: مانعی برای گروه بانکی ایجاد شد. دستور العمل بانک مرکزی به این صورت است که بانک‌ها قادر به تجدید ارزیابی از درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری‌های خود نخواهند بود.

طریقی در پایان تصریح کرد: "بورس" در حال پیگیری برای کسب اجازه از بانک‌ها است و به نظر می‌رسه که این تلاش موفقیت آمیز باشد اما؛ بانک‌ها با مدت زمانی طولانی‌تر بعد از عبور از موانع به سمت و سو یی خوب حرکت خواهند کرد.

کد خبر 410092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =