بهبود ساختار سرمایه شرکت‌ها  نتیجه تجدید ارزیابی دارایی

اگر متغیرهای خارجی و داخلی تاثیر گذار بر بازار در محدوده های فعلی بمانند باید گفت قیمت سهام با آنها تطبیق یافته است و فعلا بازار با نوسان خاصی روبه رو نمی شود مگر اینکه یکی از متغیرها که شاید تغییر نرخ ارز مهمترین آن باشد با تغییر جهت و برایند مثبت پیش رود.

به گزارش صدای بورس به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا کدیور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به موضوع تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها و تاثیر آن بر معاملات گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است نخست، اثرگذاری واقعی بر روند شرکت ها و دوم تاثیر بر معاملات. تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها هیچ تاثیری بر وضعیت مالی خود شرکت ندارد و تنها باعث بهبود ساختار سرمایه آنها می شود اما این موضوع هم، برای شرکت هایی که زیان انباشته نسبتا سنگین دارند صدق نمی کند و همچنان این زیان در ترازنامه آنها باقی می ماند، اما این اتفاق، موجب خارج شدن از شمولیت ماده 141 قانون تجارت می شود.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی دارایی موجب اصلاح قیمت سهام شرکت ها می شود بنابراین عدد درج شده بر روی تابلوی معاملات هم با تعدیل قابل توجه ای روبه رو است که فارغ از بحث بنیادی و سود آوری تاثیر روانی بر روند معاملات می گذارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان تاکید کرد: اگر متغیرهای خارجی و داخلی تاثیر گذار بر بازار مانند تنش های سیاسی، نوسان نرخ کالاها، نوسان نرخ ارز و... در محدوده های فعلی بمانند باید گفت قیمت سهام با آنها تطبیق یافته است و فعلا بازار با نوسان خاصی روبه رو نمی شود مگر اینکه یکی از متغیرها که شاید تغییر نرخ ارز مهمترین آن باشد با تغییر جهت و برایند مثبت پیش رود.با فرض ثبات متغیرهای داخلی و خارجی دخیل در روند بازار سرمایه، فعلا قیمت سهام با آنها تطبیق یافته است.

کدیور با توصیه به سرمایه گذاران بورس گفت: موضوعی که همیشه در تالار معاملات وجود دارد شایعات است که سرمایه گذاران نباید اسیر این موضوع شوند و خرید و فروششان را بر این مبنا انجام دهند، بهتر است سبدی متشکل از سهام، گواهی سپرده سکه، صندوق با درآمد ثابت تهیه کنند و وزن سرمایه گذاری هر کدام را با توجه به ریسک پذیری خود تعیین کنند. طبیعتا هر چه فرد ریسک پذیر تر باشد می تواند دارایی های ریسکی تر داشته باشد و در غیر این صورت سبد خود را با اوراق یا صندوق درآمد های ثابت پر کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه صنعتی تا پایان سال بازدهی بیشتری خواهد داشت، گفت: هم اکنون صنعتی را نمی توان نام برد که چند ماه پیاپی بازدهی مثبتی داشته باشد، ممکن است نهایتا چند روز یک یا چند صنعت نوسان داشته باشد بنابراین با فرض ثبات متغیر های تاثیر گذار بر بازار، روندکلی به شکل فعلی ادامه خواهد داشت.

  

کد خبر 410071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =