تشریح عملکرد ۹۶ "ذوب" و خروج از زیان

مدیرعامل و معاونین بهره برداری و بازاریابی و فروش ذوب آهن با تشریح عملکرد سال گذشته،از خروج از زیان و برنامه افزایش ۲۰ درصدی صادرات خبر دادند.

به گزارش سی ام ام به نقل از بورس پرس،ا حمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن از برنامه های افزایش تولید و صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت سال گذشته قادر شد ضمن افزایش میزان تولید و افزایش تنوع محصولات، جهش قابل توجهی در صادرات داشته باشد  و به لحاظ حجم 79 درصد و به لحاظ ارزش 120 درصد افزایش داشت و به رقم بی سابقه 1.15 میلیون تن رسید که حدود 50 درصد کل تولیدات شرکت است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ذوب آهن با انجام فعالیت های مختلف در راستای کاهش قیمت تمام شده و همچنین با توجه به افزایش جهانی قیمت محصولات فولادی از زیان خارج شد و سال جاری نیز شرایط خوبی پیش رو داریم.

رشد 4 درصدی تولیدات و صرفه جویی 41 درصدی مصرف آب

اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن نیز از افزایش تولید این شرکت در سال گذشته خبر داد و به صدا و سیما گفت : استفاده بهینه از تجهیزات و دستگاه ها،بهینه سازی استفاده در مواد اولیه و بومی سازی قطعات از عوامل موثر در رشد 4 درصدی تولیدات این کارخانه بوده است.در این کارخانه سال گذشته 2.31 میلیون تن چدن مذاب و بیش از 2.26 میلیون تن شمش تولید شده که شامل فولادهای صادراتی،کیفی و ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: فولاد سازان این صنعت قصد دارند،سال جاری نیز میزان تولیدات فولادی و شمش های چدن این کارخانه را افزایش دهند.اما علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصول در کاهش مصرف آب هم با توجه به خشکسالی های اخیر گام های موثری برداشته است.اصلاح برج‌های خنک‌کننده، طراحی و ساخت مکانیزمی برای باز چرخانی یول های فولادسازی و ... از گام های موثر این مجموعه در کاهش مصرف آب است، با به کارگیری این روش ها مصرف آب در فرآیند تولید از 10.7 متر مکعب به ازای هر تن در سال های گذشته به 6.26 متر مکعب کاهش یافته است.در این شرکت تاکنون ۴۱درصد در مصرف آب و حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته صرفه جویی شده است.

برنامه افزایش 20 درصدی صادرات

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن هم با اشاره به دریافت گواهینامه UK CARES انگلستان به عنوان یکی از معتبرترین گواهی نامه های صادرات برای اولین بار در ایران به صدا و سیما گفت: با دریافت این گواهی نامه شرکت ذوب آهن موفق به صادرات به کشورهای انگلستان، تایلند و برمه شده است.

وی میلگرد، تیرآهن، شمش و کلاف را بیشترین کالاهای صادراتی این کارخانه در سال های اخیر برشمرد و تصریح کرد: افزایش کیفیت و تنوع محصول متناسب با نیاز مشتری، بازاریابی، توسعه تولیدات کمی و کیفی، رهبری بازار و حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی از مهمترین علل افزایش صادرات محصولات این کارخانه بوده است.افزایش 20درصدی میزان صادرات یکی از برنامه های پیش روی این شرکت است که در صورت تحقق این هدف نیمی از محصولات تولیدی ذوب آهن در سال جاری به خارج صادر می شود.

کد خبر 392687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =