اثر افزایش ۱۹۸ درصدی سود "ارفع" بر چادرملو و توسعه معان فلزات

اثر افزایش ۱۹۸ درصدی پیش بینی سود هر سهم فولاد ارفع بر دو شرکت چادرملو و توسعه معان فلزات که مالک ۴۳ و ۲۰ درصد آن هستند ، توسط یک کارگزاری بررسی شد.

 به گزارش بورس آنلاین، نماد شرکت آهن و فولاد ارفع که از 29 بهمن به دلیل جلسه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه 34 درصدی ( دوم اسفند به 400 میلیارد تومان) بسته بود ، دیروز باز و بعد از افزایش قیمت 21 درصدی ، با صف فروش چند میلیون سهمی همراه شد.

در این میان "ارفع" از افزایش 198 درصدی پیش بینی سود هر سهم (از 280 به 834 ریال) هم خبر داد اما در عملکرد 9 ماهه ، 36 ریال برای هر سهم شناسایی کرد.

براساس این گزارش، در حالی دو شرکت چادرملو و توسعه معان فلزات با مالکیت 43 و 20 درصدی ، مدیریت فولاد ارفع را در اختیار دارند که کارگزاری آبان درتحلیلی از اثر تعدیل مثبت 198 درصدی بر  این دو شرکت بورسی ، اعلام کرد:  چادرملو حدود ۱٫۳ میلیارد سهم ارفع معادل ۴۳ درصد از کل مالکیت این شرکت را در اختیار دارد و اگر  آخرین بودجه برآوردی "ارفع" تحقق یابد و ۷۰ درصد سود تقسیم شود، ۷۵.۳ میلیارد تومان به سود "کچاد" اضافه می شود که با احتساب سرمایه ۳.۳۵ هزار میلیارد تومانی  آن، حدود ۲۲ ریال (معادل ۷ درصد) به سود هر سهم آن افزوده می شود .

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز دارای ۶۱۴ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از کل مالکیت ارفع بوده و با تحقق آخرین بودجه برآوردی ارفع  و توزیع ۷۰ درصدی سود ، ۳۵.۸ میلیارد تومان به سود "ومعادن" اضافه می شود که با احتساب سرمایه ۳.۱ هزار میلیارد تومانی آن، حدود ۱۲ ریال (معادل ۵ درصد) به سود هر سهم آن افزوده می شود.

کد خبر 391839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =