فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها در صدر بازار ایستادند

در بازار امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۸۰۲ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بود و در ۵۸ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در داد و ستدهای روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنایع قرار گرفتند.

به گزارش سی ام ام به نقل از سنا، در بازار امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از 802 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 833 میلیارد ریال بود و در 58 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در روز جاری نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری غدیر، سایپا و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت 191 واحدی این متغیر شدند.

در مقابل نمادهای مپنا و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد. در این معاملات، امروز شاخص کل به رقم 96 هزار و 991 رسید.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب با افت 105 و 568 واحدی به کار خود پایان دادند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند شیرین خراسان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند مرودشت، ذغال سنگ نگین طبس، لبنیات پاک، آلومینیوم ایران و گلتاش بود.

در مقابل نمادهای پست بانک، گروه صنعتی بوتان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، محورسازان ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی آبادان و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات ایستادند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اورذاق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند تا از سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، سهام ایران خودرو دیزل، اوراق صکوک سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام زامیاد خارج شوند.

در پایان معاملات امروز زامیاد با معامله 69 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران ترانسفو با معامله بلوکی 218 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

کد خبر 391741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =