تمایل ایران خودرو به تداوم تامین‌مالی از بورس

پذیره‌نویسی اوراق مرابحه ایران‌خودرو جهت تامین‌مالی برای خرید مواد اولیه تولید خودرو، اوایل هفته جاری (پنجم اسفندماه) از بورس اوراق‌بهادارتهران آغاز و به مدت پنج روزکاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بورس آنلاین، علی تیموری شندی مدیرعامل تامین‌سرمایه لوتوس‌پارسیان  در مراسم آغازین پذیره نویسی مذکور ، با بیان این مطلب و  اشاره به گردش مالی 40 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو گفت: با انتشار این اوراق در مجموع این صنعت تاکنون دو هزار میلیارد تومان از طریق بازارسرمایه تامین‌مالی داشته که با‌توجه به گردش مالی بالای این صنعت هنوز جا برای انتشار اوراق و تامین‌مالی از طریق بازارسرمایه وجود دارد.

تامین‌مالی دوهزارمیلیاردی صنعت خودرو

 همچنین روح‌الله حسینی‌مقدم  معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران به جایگاه بازارسرمایه در تامین‌مالی پرداخت و بیان کرد:  ارزش بازار بدهی پس از انجام این پذیره‌نویسی به بیش از 11 هزار میلیارد تومان می‌رسد که این مبلغ دو سال پیش کم‌تر از هزار میلیارد تومان بود.وی افزود: ایران‌خودرو از راه‌های مختلف، تامین‌مالی خود را از بازارسرمایه انجام داده و از ابزارهای طراحی شده در بازارسرمایه استفاده کرده است.

ابزارهای نوین تامین‌مالی نیازمند 3 فاکتور

ابوالفضل اسماعیل‌زاده معاون مالی گروه ایران‌خودرو هم  اظهار داشت: ایران‌خودرو تاکنون برای تامین‌مالی از نظام پولی استفاده می‌کرد که با هدف تنوع‌سازی در سبد مالی ، تامین‌مالی از طریق بازارسرمایه مد نظر قرار داد . وی ادامه داد: این سیاست که در بازار سرمایه حضور جدی داشته باشیم آغاز شده، اما استفاده از ابزارهای نوین تامین‌مالی نیازمند 3 فاکتور نرخ مناسب هزینه تامین‌مالی، کوتاه بودن زمان و تطبیق شرایط خودروسازان با اوراق است.

انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق منفعت

غلامرضا ابوترابی  مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازارسرمایه در ادامه به انتشار 167 هزار میلیارد ریال انواع اوراق اسلامی از ابتدای تاسیس قانون بازار ابزارهای نوین مالی اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت بیشترین نقش کلیدی را در انتشار انواع اوراق اسلامی دارد، به‌طوری‌که هم‌اکنون دولت با هدف بازپرداخت اصل اوراق‌های سررسید شده در سال 96 به دنبال انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق منفعت است.

کد خبر 391513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =