تعدیل مثبت پالایشگاه ها در گزارش ۹ ماهه صحت دارد؟

با توجه به ابلاغیه پالایش و پخش ، برخی انتظار تعدیل سود شرکتهای پالایشی را در گزارشات۹ماهه دارند. در همین راستا برخی شنیده ها در گروه های فضای مجازی در خصوص افزایش تخمین سود پالایشی ها به گوش می رسد ، برای بررسی صحت این شنیده ها بورس۷ گفتگویی با مدیران پالایشگاه های نفت شیراز و تبریز انجام داده است .

فعلا نمی توان اظهار نظر کرد

 

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس ۷، بهنام گشتاسبی مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز در این خصوص گفت: نرخ فرآورده های اصلی پالایشی مربوط به پایان آذرماه، اعلام شده است. از آنجا که این نرخ ها تازه ابلاغ شده، هنوز مقایسه ای با نرخ های قبلی نداشته ایم و نمی توان در مورد احتمال تغییر پیش بینی های قبلی اظهار نظر کرد.

نرخ فرآورده های ویژه در فصل پاییز نسبت به نیمه نخست روند افزایشی دارد

احمدی مدیر فروش شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص احتمال تعدیل مثبت در گزارش های پالایشی ها گفت: از نرخ فرآورده های اصلی در ۳ ماهه سوم سال، اطلاعی ندارم؛ اما نرخ فرآورده های ویژه که ماهانه به شرکت ابلاغ می شود، در فصل پاییز نسبت به نیمه نخست سال روند افزایشی داشته است. نرخ فرآورده های اصلی بر اساس فرمولی که متاثر از قیمت های جهانی است، تعیین می شود و قیمت جهانی فرآورده های اصلی در بازارهای جهانی نیز صعودی بوده است.

به نظر می رسد قیمت نفت در کمتر از ۷۰ دلار تثبیت شود / قیمت نفت بیش از ۷۰ دلاری با عرضه از سوی شیل کاهش می یابد

این مقام مسئول در مورد پیش بینی روند قیمت نفت تصریح کرد: به نظر می رسد قیمت نفت با اندکی اصلاح، در محدوده کمتر از ۷۰ دلار تثبیت شود. در صورت افزایش قیمت ها بیش از ۷۰ دلار، با افزایش عرضه ها از سوی نفت شیل آمریکا، قیمت ها مجددا کاهش خواهند یافت. نرخ ۶۵ تا ۷۰ دلاری، نرخ نسبتا خوبی برای پالایشی ها خواهد بود. ضمن اینکه قیمت فرآورده های پالایشی با نرخ ارز آزاد محاسبه شده و به ریال تبدیل می شود. بنابراین افزایش نرخ ارز اثر مثبتی بر درآمد پالایشگاه ها خواهد داشت.

کد خبر 391315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =