علت افزایش قیمت محصولات سهم دارای صف خرید با بازدهی ۵۵ درصدی

یک مقام مسئول در بوتان درباره افزایش ۱۴ درصدی قیمت محصولات این شرکت بورسی که با رشد ۵۵ درصدی قیمت سهام در ۱۲ روز کاری روبرو شده ، توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، شرکت بوتان که با سرمایه 70.1 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، طی 12 روز کاری اخیر با رشد 55 درصدی قیمت سهام از 279 به 431 تومان امروز رسیده و شاهد صف خرید شده و حتی توضیحات خنثی و اعلام نبود رویدادی با اهمیت هم مانع از رشد سهام آن نشده است.

اما قاسم مصطفوی از افزایش 14 درصدی قیمت برخی از محصولات "لبوتان" خبر داد و به تسنیم گفت: طی ماه‌های اخیر نرخ دلار نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده و همین امر تأثیرات زیادی را بر قیمت تمام شده کالاهای صنعتی ایجاد کرده است..

وی با بیان اینکه قطعات اصلی پکیج های دیواری وارداتی هستند، افزود: افزایش قیمت این محصولات به دلیل افزایش حدود 30 درصدی نرخ ارز از ابتدای امسال تاکنون است. البته افزایش میانگین قیمت انواع فلزات در بازارهای جهانی و به تبع آن در کشور هم از عوامل تأثیر گذار در افزایش قیمت محصولات این شرکت بوده است.

این مقام مسئول افزود: رکود موجود در بازار ایران و عدم امکان استفاده از ظرفیت کامل تولیدی توسط شرکتها، خود عامل دیگری برای افزایش قیمت تمام شده محصولات شده است.

مصطفوی با بیان اینکه اوضاع امروز واحدهای تولیدی مانند گیر کردن واحدهای تولیدی میان دو چرخ دنده "رکود" و "قیمت تمام شده" است، گفت: عدم کشش بازار در افزایش قیمت محصولات و از طرفی فشار افزایش هر روزه قیمت تمام شده، تصمیم گیری را برای بسیاری از تولید کنندگان که در بلاتکلیفی قرار دارند سخت و چالشی شده کرده است.

کد خبر 390709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =