دادو ستد همه  اوراق تنها در بورس مجازشد

بانک مرکزی در نامه ایی به مدیران عامل ۳۰ بانک و ۶ موسسه اعلام کرد همه اوراق و اسناد خزانه از جمله "سخاب" در بازار ثانویه معامله خواهند شد و هر داد و ستدی خارج ازبازار سرمایه غیر مجاز است.

طی این نامه از تاریخ 31 مرداد هیچ یک از بانک یا موسسات اعتباری مجاز به انجام معاملات ثانویه انواع اوراق مالی اسلامی در خارج از بازارهای تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار نیستند.
"احتراما به استحضار می رساند با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار در اجرای مفاد ماده 26 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای مالی کشور بند"الف" و تبصره ذیل بند "ب" ماده 10 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ج.ا.ا و بندهای "الف" و "ب" ماده 26 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ، مقرر گردیده است کلیه معاملات ثانویه اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار اسلامی (صکوک) از قبیل اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی صرفا در بازارهای متشکل اوراق بهادار تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و با رعایت مقررات این بازارها ، صورت پذیرد. از این رو آن بانک یا موسسه اعتباری مجاز به انجام معاملات ثانویه هیچ یک از انواع اوراق مالی اسلامی در خارج از بازارهای فوق نمی باشند ."

 

کد خبر 389479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =