۳۹۸۳میلیارد ریال سود خالص  در بانک ملت

هفته‌نامه بورس: اگر چه در سال گذشته بابت هر سهم بانک ملت ۸۰ ریال سود محقق شد اما نرخ بازده حقوق صاحبان سهام این بانک از ۰.۶ درصد در سال ۹۴ به ۶.۳ درصد در سال ۹۵ افزایش یافت . ‌هادی اخلاقی مدیر عامل بانک ملت با اعلام این مطلب در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک افزود: حجم متوسط روزانه معاملات سهام بانک ملت در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، سه برابر شده است.

۱۰ برابرشدن  سود هر سهم

وی به رشد ۵.۳ درصدی دارایی‌ها و رشد ۷.۶۴ درصدی حقوق صاحبان سهام بانک ملت در سال ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: سود خالص بانک نیز از ۳۸۹ میلیارد ریال در سال ۹۴ به سه هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال در سال مالی  ۹۵ افزایش یافته که نشان دهنده رشد حداقل ۱۰ برابری سود هر سهم است.

رشد ۱۳۰۰ درصدی مبلغ گشایش اعتبارات اسنادی

مدیرعامل بانک ملت از رشد چشمگیر حجم فعالیت‌های ارزی این بانک در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: رشد ۱۳۰۰ درصدی مبلغ گشایش اعتبارات اسنادی و سه تا چهار برابر شدن تعداد اعتبارات اسنادی گشایش یافته، رشد ۲۴۰ درصد مبلغ حواله‌های صادره و به طور کلی رشد ۴.۲ برابری حجم عملیات ارزی بانک برخی  از موفقیت‌های بانک ملت در سال گذشته به شمار می‌آید.

۲۳۵ درصد رشد  مبلغ ضمانتنامه‌های ارزی

به گفته وی، حجم عملیات ارزی بانک ملت در سال ۹۴ معادل دو میلیارد و ۸۸۹ میلیون دلار بوده که این مبلغ در سال گذشته به ۱۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون دلار رسیده است.اخلاقی به رشد ۲۳۵ درصدی مبلغ ضمانتنامه‌های ارزی صادره هم اشاره کرد و گفت: میزان ضمانتنامه‌های ارزی صادره در سال ۹۴ معادل ۳۶ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

رشد ۹۲۳ درصدی سود خالص

مدیرعامل بانک ملت، رشد ۱۵.۳ درصدی دارایی‌های مولد، رشد ۹۲۳ درصدی سود خالص، رشد ۹۰۰ درصد سود هر سهم، رشد ۱۰.۴ درصدی مصارف، رشد ۶.۳ درصدی منابع ریالی و رشد ۶.۹ درصدی سپرده‌های ریالی را از جمله موفقیت‌های بانک ملت در سال گذشته خواند و گفت:  درآمدهای مشاع بانک در سال گذشته حدود ۱۸ درصد و فروش املاک و دارایی‌ها ۷۲ درصد رشد داشته و بازده سرمایه‌گذاری‌های بانک ۶۰ درصد بوده است.

تداوم افزایش چشمگیر سود سهام

وی فروش ساختمان جام به عنوان بزرگ ترین دارایی بانک، واگذاری و فروش املاک و اموال مازاد، واگذاری سهام شرکت به پرداخت که به افزایش چشمگیر سود سهام بانک منتهی خواهد شد و ساماندهی و تعیین تکلیف شرکت‌های ناکارآمد همچنین طراحی ابزارهای جدید وصول مطالبات را، از جمله اقدامات بانک در سال ۹۶ دانست.

رشد ۶.۳ درصدی منابع

اخلاقی از کاهش ۲.۸ درصدی قیمت تمام شده پول در بانک ملت و کاهش آن از ۱۷.۸ درصد سال ۹۴ به ۱۵.۳ درصد در سال ۹۵، خبر داد و گفت: با وجود کاهش قیمت تمام شده، منابع بانک با رشد ۶.۳ درصدی رو به رو شده و منابع حساب‌های جاری بانک ۳۳ درصد بیشتر شد . به گفته وی، سهم سپرده‌های ارزان قیمت از کل سپرده‌های بانک ملت از ۱۷.۸ درصد در سال ۹۴ به ۲۱ درصد در پایان سال گذشته افزایش یافت.مدیرعامل بانک ملت همچنین از حسن اعتماد سهامداران به مدیریت ارشد بانک ملت  و حفظ سهام این بانک با وجود اوضاع نه چندان مساعد بازار سرمایه، قدردانی به عمل آورد . مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت، با حضور حدود ۸۰ درصد سهامدار برگزار و صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ تصویب شد.بر پایه این گزارش در  مجمع مذکور  که به ریاست محمد بیگدلی، رییس هیأت مدیره و نظارت آقایان مرادپور و خالق، نمایندگان سهامداران عمده و منشی‌گری نورمحمدحسینی رییس اداره کل حقوقی بانک ملت برگزار شد، گزارش عملکرد هیأت مدیره برای سال مالی مذکور از سوی‌هادی اخلاقی فیض آثار قرائت و با اکثریت آرا، مورد تایید سهامداران قرار گرفت.

کد خبر 389313

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =