انتشار اوراق مشارکت حساب و کتاب داشته باشد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین سقف برای انتشار اوراق مشارکت گفت:پیش خور کردن منابع دولت ها کار صحیحی نیست و به نوعی سلب اختیار برای دولت ها محسوب می شود. باید از انتشار غیرمتعارف اوراق مشارکت جلوگیری شود به دلیل اینکه تعهد برای دولت بعد ایجاد می کند.

علی اکبر کریمی در گفت ‌و گو با خانه ملت، درخصوص انتشار اوراق مالی اظهارداشت: تجربه بیانگر این است که دولت ها با استفاده از روش های مختلف، اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های معین، مانند  احداث سد و پالایشگاه صادر کرده اند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: انتشار اوراق بدهی در سال های گذشته دیگر محدود به اجرای یک پروژه معین نشده و پروژه های دیگری را شامل می شود و بر حسب مورد به پیمانکاران و طلبکاران دولت ارائه می شود که البته می تواند مکانیزم مطلوبی نیز با لحاظ شرایطی باشد.در انتشار اوراق بدهی باید مدیریت صحیحی از لحاظ مدت زمان سررسید اوراق بدهی صورت گیرد.
کریمی افزود:حجم اوراق بدهی و توجه به نحوه تامین مالی اصل و سود اوراق از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.لازم است بخش مدیریت بدهی های وزارت اقتصاد در خصوص انتشار اوراق بدهی مدیریت مطلوب تری داشته باشد.

 

کد خبر 389270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =