شهریور؛ ۹۰ هزار تومان

مشاور سازمان خصوصی‌سازی از واریز مرحله اول سود سهام عدالت تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: این سود طی دو تا سه مرحله واریز می‌شود و کل رقم آن برای امسال، حدود ۹۰ هزار تومان است.

جعفر سبحانی در گفتگو با مهر افزود: این سود طی دو تا سه مرحله به حساب مشمولان واریز می‌شود و بر اساس برآوردها، رقم آن برای کل مراحل واریزی، حدود ۹۰ هزار تومان خواهد بود که البته یک رقم برآوردی است و باید شرکتهای سرمایه‌پذیر با برگزار مجامع خود، رقم دقیق آن را اعلام کنند.

مشاور سازمان خصوصی سازی اظهارداشت: تاکنون ۲۸ میلیون نفر از مشمولان، طی دو ماهی که از مراحل دوم فاز ساماندهی سهام عدالت گذاشته است، شماره شبای خود را به سامانه وارد کرده‌اند که خوشبختانه از این تعداد، ۹۷ درصد شماره‌های شبای اعلامی، بدون اشکال و ایراد بوده و تائید شده است و حدود ۲.۵ درصد از شماره های شبای اعلامی تائید نشده است.

وی تصریح کرد: شماره های شبایی تائید نشده  اگر متعلق به مشمولان نباشد، تائید نمی‌شود؛ به این معنا که ممکن است سرپرست خانوار، شماره شبای خود را برای سایر اعضای خانواده وارد کرده باشد، در حالیکه این شماره پذیرفته شده نیست و سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت را فقط به مشمول ارایه می دهد واین طور نیست که این سود به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

به گفته سبحانی، البته یکی دیگر از دلایل عدم تائید شماره شبای اعلامی می تواند مسدود بودن حساب یا مشکلات این چنینی باشد که در غیر این صورت، اگر هیچ یک از موارد فوق در مورد شماره‌های اعلامی صادق نباشد، شماره شبا مورد تائید واقع شده و سود سهام به حساب واریز می‌شود. البته همه شماره های شبای اعلامی بعد از دو هفته از ثبت در سامانه، مورد بررسی و تائید واقع می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون نفر برای دریافت صورتحساب به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند.

مشاور سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت این است که حداکثر تا پایان شهریورماه امسال، اولین مرحله سود واریزی مشمولان که از شرکتهای سرمایه پذیر اخذ خواهد شد، به حساب مشمولان واریز شود؛ این در حالی است که این شرکتها هم اکنون در حال تصویب سود هستند؛ این در حالی است که سود عملکرد مالی سال ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر، از سال جاری دیگر به حساب خزانه و دولت نمی رود و به مشمولان سهام عدالت تعلق دارد.

وی اظهار داشت: مجامع برخی شرکتهای مذکور برگزار شده و سود آنها نیز مشخص است اما برخی دیگر تا پایان تیرماه، مجامع را برگزار کرده و سود را مشخص می‌کنند؛ البته ما هنوز رقم دقیق سود واریزی به حساب مشمولان برای سال جاری را نمی دانیم چراکه هنوز مجامع به صورت کامل برگزار نشده، اما بر اساس برآوردهایی که بر اساس عملکرد واریز سود سه سال گذشته شرکتها صورت گرفته، سود برای هر مشمول در طول امسال، حدود ۹۰ هزار تومان است؛ البته این فقط یک پیش بینی است.

کد خبر 389162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =