دلایل توقف ۴ نماد شاخص بازار اعلام شد

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی، دلایل توقف نماد معاملاتی شرکت های سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ و حفاری شمال طی روز گذشته و طولانی شدن غیبت دو بانک بزرگ پارساگاد و پارسیان را همراه با آخرین تحولات بانک صادرات را اعلام کرد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی پیرامون دلایل توقف نماد معاملاتی شرکت های سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ و حفاری شمال در جریان معاملات رو زگذشته عنوان کرد: توقف نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه ناشی از ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به فروش و نیز خرید بخشی از پروژه تجاری اداری گلستان خیام واقع در منطقه 22 اتفاق افتاده که مدیران آن باید توضیحاتی ارایه دهند.

علی بیگ زاده با بیان اینکه نماد "وبیمه" درصورت شفاف سازی مدیران ، در اولین فرصت بازگشایی می شود، در مورد توقف نماد معاملاتی شرکت حفاری شمال گفت: این شرکت از عدم فروش ساختمان مرکزی خبر داده و برنامه تعدیل سود سال مالی 95 دارد که قرار است توضیحات لازم ارایه شود.

وی در پاسخ به این سئوال که علت غیبت طولانی دو بانک پاسارگاد و پارسیان چیست؟ گفت: این دو بانک باید اطلاعات مربوط به دو سال مالی قبل و جاری را بدهند اما تاکنون چنین رویدادی رخ نداده تا امکان بازگشایی نماد این دو بانک بزرگ بورس فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: بانک پاسارگاد باید پیش بینی درآمد بر اساس عملکرد 9 ماه و حسابرسی شده شش ماهه سال 95 ، صورت های مالی شش ماهه ، پیش بینی درآمد سال مالی 96 و پیش بینی حسابرسی شده را ارایه دهد. بانک پارسیان هم باید اطلاعات مربوط به پیش بینی 95 براساس عملکرد شش ماهه حسابرسی شده، صورت های مالی شش ماه حسابرسی شده، صورت های مالی 96 حسابرسی شده را منتشر کند.

به گفته وی "وپاسار و پارس" علاوه بر این موارد، عملکرد ماهانه را هم منتشر نکرده اند.

بیگ زاده درباره آخرین وضعیت بانک صادرات اظهار داشت: این بانک نامه توضیح لازم مربوط به مطالبات را به سازمان بورس ارسال کرده اما از احتمال تعدیل دیگری خبر داده که باید منتظر آن بود تا بعد از تکمیل اطلاعات و انتشار نکاتی توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی ، زمینه بازگشایی "وبصادر" شود.

 

کد خبر 388843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =