اخبار خوش مسوولان بورس در نشست با بزرگان

جلسه دیروز مسئولان سازمان و شرکت بورس با حقوقی های بزرگ بازار با اعلام تزریق منابع جدید، اعلام اخبار خوش در آینده نزدیک، راه اندازی صندوق های بازارگردانی و... همراه شد.

شاپور محمدی و مدیران ارشد سازمان بورس بعد از برگزاری جلسه دو هفته پیش با حدود 40 فعال بازار و جلسه هفته گذشته با کارگزاران بورس ، دیروز هم جلسه ایی با مدیران شرکت های بزرگ فعال بازارسرمایه مانند شستا ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری های ملی ایران ، غدیر ، امید، خوارزمی، صنعت و معدن ، توسعه ملی ، آتیه دماوند ، گروه مالی پاسارگاد و... برگزار کردند تا زمینه رفع مشکلات بازار و بهبود شرایط را بررسی و عملی کنند.

براساس این گزارش، درباره این جلسه که با محوریت هماهنگی ورود نقدینگی جدید صندوق ها به بورس و اعلام تزریق منابع جدید توسط برخی حقوقی ها برگزار شد، سنا اعلام کرد در مورد موضوعاتی همچون اهمیت سبدگردانی، معافیت مالیاتی، دامنه نوسان، تعدیل کارمزدها، نقدینگی، ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی، رتبه بندی، کاهش سود بانکی و همچنین فرصت های جدید سرمایه گذاری بحث و گفت و گو شد.

در این نشست شاپور محمدی با بیان اینکه از همه فعالین بازار سرمایه شامل حقیقی ها، حقوقی ها و کارگزاران حمایت خواهد کرد و با تاکید بر اینکه صیانت از بازار سرمایه یک وظیفه همگانی است، گفت: باید به فکر بزرگ کردن بازار و حمایت از همه فعالین بازار سرمایه از جمله حقوقی ها باشیم .در این خصوص اقداماتی در جریان است که انشالله به زودی به نتیجه خواهد رسید و اعلام عمومی خواهد شد.

وی افزود: اعتقاد دارم دولت به تناسب منابعی که از طریق بازار بدهی جذب می کند باید به نقدینگی بازار سهام کمک کند.

سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه حقوقی ها نباید منفعل باشند و عملکرد انفعالی آنها به بازار لطمه می زند، خطاب به حقوقی ها گفت: از رشد بازار غفلت نکنید. بازار را بزرگ کنید و بدانید فعالیت حقوقی ها موجب دلگرمی اشخاص حقیقی است. حقوقی ها باید چه در بازار خوب و چه در بازار بد حضور داشته باشند.محمدی به فعالین حقوقی بازار سرمایه توصیه کرد هرچه زودتر صندوق های بازارگردانی راه بیاندازند.

حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس نیز از تشکیل کارگروهی برای پیگیری مسایل شرکت های بورسی و همچنین توسعه ابزارهای جدید با هدف عمق بخشیدن و انتظام به بازار سرمایه خبر داد.

کد خبر 388566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =