پذیره نویسی اولین صندوق VC فراتراز سرعت بورس

پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه موسوم به VC و بنام رویش لوتوس در همان دقایق اولیه به پایان رسید.

امروز4 دی پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (موسوم به VC) بنام رویش لوتوس که با سرمایه 50 میلیارد تومانی و منقسم به 500 هزار واحد 100هزار تومانی، توسط تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و پژوهشگاه رویان تأسیس شده، آغاز شد و در همان  اولین دقایق در بازار سوم فرابورس به پایان رسید.

در پذیره نویسی این اوراق که 26 کارگزاری حضور داشتند و حداکثر خرید سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی 5 و 30 میلیون تومان بود، 70 کد حقیقی و 17 کد حقوقی اقدام به خرید کردند که احتساب تعهد 4.5 میلیارد تومانی مؤسسین، در مجموع 15 میلیارد تومان منابع جذب نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه  شد که معادل 30 درصد سرمایه صندوق است.
دوربعد پذیره نویسی

در مرحله بعد که 6 ماه تا یک سال بعد از پذیره‌نویسی اولیه خواهد بود، مابقی منابع صندوق معادل 35 میلیارد تومان جذب خواهد شد. در این میان واحدهای سرمایه‌گذاری موسسین و سرمایه‌گذارانی که فقط در پذیره‌نویسی مشارکت داشته باشند و تعهد خود را در مرحله بعدی اجرا نکنند، به قیمت بازار به غیر واگذار خواهد شد.

نقل و انتقال

برای پذیره‌نویسی این صندوق تابلو جدیدی در فرابورس راه‌اندازی شده تا بعد از صندوق جسورانه رویش لوتوس که اولین نوع از این صندوق‌هاست امکان حضور دیگر صندوق ها فراهم شود. نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق پس از پذیره‌نویسی و در طول مدت فعالیت صندوق از طریق بازار قابل انجام خواهد بود.

امیدنامه

براساس امیدنامه و اساسنامه صندوق، تمام واحدها در روز پذیره‌نویسی به قیمت هر واحد 30 هزار تومان (30 درصد تأدیه) فروش رفته و مابقی مبلغ بعدا توسط خریداران تأدیه خواهد شد. همچنین 30 درصد از کل سرمایه صندوق توسط موسسین صندوق تعهد شده است.

حوزه فعالیت

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در حوزه سلامت در شاخه‌های زیست‌فناوری و سلول‌درمانی و نیز حوزه تکنولوژی مالی فعالیت خواهد کرد و دوره فعالیت آن 7 سال و قابل تمدید در نظر گرفته شده است.

کد خبر 388510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =