نشت اطلاعات قبل از کدال و دستکاری قیمت نداریم

معاون نظارت بر بورس ها با اعلام عدم امکان خطا و تقلب درافزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، شائبه نشت اطلاعات قبل از انتشار در کدال و دستکاری قیمت سهام را تکذیب کرده و از عرضه اوراقی جدید خبر داد.

حسن امیری،  در خصوص تعیین تکلیف افزایش سرمایه ها از محل تجدید ارزیابی ها گفت: مقرر شد هر شرکتی که کار کارشناسی افزایش سرمایه را در سال گذشته انجام داده و رقم افزایش سرمایه ثبت شده و گزارش حسابرس آن آماده است، این فرآیند را بر مبنای قانون سال گذشته اجرا کرده و به ثبت برساند.

وی با تاکید بر اینکه این قانون برای همه شرکتهای بورسی لازم الاجراست، تصریح کرد: امکان خطا و شیطنت در این موضوع وجود ندارد. چراکه یکی از مدارک لازم گزارش حسابرس است که در صورت وجود خطا در گزارش توجیهی، حسابرس قطعا آن را در گزارش قید کرده و افزایش سرمایه ثبت نخواهد شد.

این مقام مسول در خصوص شائبه نشت اطلاعات شرکت ها قبل از انتشار آن در کدال و دستکاری قیمت سهام تاکید کرد: همه این شایعات را قویا تکذیب می کنم.امیری تاکید کرد: دارندگان اطلاعات نهانی مسولند و اگر اتفاق و تخلفی در این رابطه رخ دهد برای آنها پرونده تشکیل شده و سازمان بورس پیگیر تخلف می شود.به گفته وی سازمان بورس در تلاش برای ابزار سازی و معرفی ابزارهای جدید است که در این راستا چندی پیش از اوراق رهنی رونمایی شده و تا یک ماه آینده از اوراق منفعت رونمایی خواهد شد.

 

کد خبر 388168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =