مجلس برای شفافیت حقوق مدیران قدم برداشت

عضو هیئت رئیسه مجلس از بررسی لایحه پرداخت شفاف حقوق و دستمزد مدیران تا ماه آینده و عرضه اسناد خزانه اسلامی ۴۵ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها و بیمه ها خبر داد.

غلامرضا کاتب با بیان اینکه بزرگترین چالش اقتصادی کشور نظام بانکی است،افزود: نظام بانکی نباید دستوری باشد اما نباید هر کاری که دلشان نیزمی خواهد انجام دهند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی نظارت خوبی بر بانک ها ندارد و مؤسسات مالی غیرقانونی هر کاری بخواهند انجام می دهند. درحالی که همه بانک ها و مؤسسات مالی باید از بانک مرکزی تبعیت کنند اما زمانی که تعداد بانک ها به شدت افزایش می یابد نشان دهنده ناسالم بودن اقتصاد آن کشور است.

کاتب بدهی دولت به پیمانکاران، بانک ها و بیمه ها را 540 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت می خواهد با فروش اسناد خزانه اسلامی حدود 45 هزار میلیارد تومان از این بدهی را بپردازد.

به گفته وی اگر دولت لایحه برنامه ششم توسعه را به موقع تقدیم مجلس کند و پیش از مهر تصویب این لایحه در مجلس انجام شود قانون بودجه سال 96 بر اساس برنامه ششم توسعه تنظیم خواهد شد. دولت پذیرفته لایحه برنامه ششم توسعه را این هفته به مجلس تقدیم کند.

 

کد خبر 388130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =