آخرین وضعیت پذیرش  مجتمع صنعتی اسفراین در بورس

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع صنعتی اسفراین از بورسی شدن این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش صدای بورس، عضو هیات مدیره شرکت مجتمع صنعتی در خصوص آخرین وضعیت پذیرش این شرکت در بورس گفت : تبدیل بدهی ارزی به ریالی و اصلاح ساختار مالی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مجتمع صنعتی اسفراین با توجه به برنامه ورود به بازار سرمایه در دستور کار خود قرار داده است.

شایان مهمان دوست تصریح کرد : در این راستا شرکت موفق شده در انتهای سال ۱۴۰۲ به صورت مشروط در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شود. پذیرش در بازار سرمایه اقدام بسیار مهمی است که به عنوان نقطه عطف در تاریخچه شرکت محسوب می‌شود.

مهمان دوست با تاکید بر مزایای قابل توجهی که پذیرش در بورس تهران برای این شرکت به ارمغان آورده است ، توضیح داد: تسهیل تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک و سایر ابزارهای نوین مالی، افزایش قدرت چانه‌زنی، ارتقای جایگاه برند شرکت، افزایش نقدشوندگی سهام، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، افزایش شفافیت مالی و عملیاتی، افزایش سهولت در انتقال پذیری مالکیت، ارزیابی بهتر عملکرد شرکت، استقرار نظام راهبری شرکتی در جهت حمایت از حقوق ذینفعان، ایجاد انگیزه در کارکنان از طریق طرح‌های واگذاری سهام ترجیحی، دستیابی به انضباط مالی از طریق رعایت مقررات بازار سرمایه، خروج از شمولیت ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امکان توثیق سهام شرکت جهت تامین مالی سهامداران و بسیاری موارد از این دست را باید از مزایای مهم بورسی شدن برای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین دانست.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین واحد تولیدکننده مقاطع و قطعات فولاد آلیاژی در کشور محسوب می‌شود و ظرفیت اسمی تولید آن سالانه به ۹۹ هزار تن محصولات آهنگری و ۱۲۰ هزار تن شمش ریخته‌گری رسیده است .

منبع:ایدرونیوز

کد خبر 495386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =