«وآتی» ۱۴۰ تومان سود داد

در مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری دماوند، سود قابل‌ تقسیم هر سهم ۱۴۰۰ ریال تصویب شد.

به گزارش صدای بورس،‌سعید فایقی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه «واتی» که با مشارکت ۷۷درصد از سهامداران رسمیت یافت و برگزارشد، گفت: ارتقای نماد به تابلوی اصلی بازار اول، افزایش ۸۹درصدی سرمایه شرکت، آماده‌سازی دارایی‌های غیرمولد جهت واگذاری برای ایجاد ارزش افزوده، وصول سود سهام و مطالبات سنواتی به مبلغ ۷.۴۱۱ میلیارد ریال و واگذاری ریسندگی خاور به مبلغ ۱.۶۵۰ میلیارد ریال از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گفته وی وصول چهار قسط سررسید خودوسازی زر (خرید شرکت فراسا) و اقساط سررسید شده شرکت مهر پادیار پارس و کسب ۱۶.۰۴۵ میلیارد ریال سود در شرکت از مهمترین دستاوردهای «وآتی» در سال ۱۴۰۲ بوده است.

فایقی افزود: ملایر بعد از ۲۰ سال به سود رسیده است. فومنات هم با کاهش ۳۰درصدی زیان همراه بوده است. همچنین برنامه‌ریزی در راستای مولدسازی، پیگیری تشریفات افزایش سرمایه به مبلغ ۵.۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند اظهارداشت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری آتیه دماوند مجدد از محل سود انباشته به مبلغ ١٢،٠٠٠ میلیارد تومان برسد

پناهنده نماینده بانک صنعت و معدندر مجمع «وآتی» در خصوص واگذاری شیران گفت: بانک صنعت و معدن در رابطه‌ با شیران تأکید زیادی به واگذاری دارد و تکلیف قانونی است. هر سال هم آگهی می‌شود. سه‌شنبه این هفته، کمیته واگذاری برای تصمیم‌گیری در این مورد برگزار خواهد شد. بررسی شرایط و محل سرمایه‌گذاری از درآمد این محل در دست بررسی است.

وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن تکلیف قانونی برای واگذاری سهم‌های آتیه دماوند و شیران را دارد. بخشی از هر دو سهم در وثیقه بانک مرکزی است. مکاتباتی برای نحوه واگذاری سهم‌های وثیقه شده داشتیم و بانک مرکزی راهکارهایی ارائه کرده است. با شرایط جدید و در جلسه آتی کمیته واگذاری در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نماینده بانک صنعت و معدن گفت: در حال رایزنی با بانک برای افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی هستیم. این افزایش سرمایه، ۴۰۰ میلیارد تومان از سود انباشته و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل زمین خواهد بود.

پناهنده ادامه داد: در نظر داریم از محل درآمد واگذاری شیران، سرمایه‌گذاری‌های توجیه‌پذیری را انجام دهیم. صرفه و صلاح تمام سهامداران مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گفته وی به دلیل عدم آمادگی بانک صنعت و معدن، افزایش سرمایه شیران به تأخیر افتاد.

نماینده بانک صنعت و معدن در ادامه مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری دماوند و در پاسخ به سوال سهامداران عنوان کرد: مطالبات شرکت از محل قراردادی که برای ۷۲ واحد بلوک ساختمانی داشتیم، تسویه شده است. از این محل ۱.۵ میلیارد تومان پول نقد، چهار آپارتمان و یک ویلا دریافت شده است.

وی به واگذاری خاور اشاره کرد و افزود: عمده تشریفات واگذاری خاور انجام شده است، اما به‌ دلیل اینکه قرارداد دی‌ ماه بسته شده بود، شناسایی سود از این محل در سال آینده صورت خواهد گرفت.

همچنین در مجمع امروز مقرر شد گزارش بودجه «وآتی » تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه در جهت انظباط مالی به بانک صنعت و معدن ارائه شود .

در پایان مجمع «وآتی» سود تلفیقی ١٧۶٠ ریال به ازای هر سهم بود که تصمیم گیری شد ٨٠ درصد آن در اختیار سهامداران قرار گرفته شود که معادل هر سهم ١۴٠ تومان تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 493267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =