قیمت گوشت از این بالاتر نخواهد رفت؟

در حالی که قیمت گوشت در برخی مناطق به ۷۰۰ هزار تومان رسیده، مسئولان می‌گویند که نباید نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی بود و این قیمت‌ها گرانفروشی و تخلف است

به گزارش صدای بورس،مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت طی هفته‌های آینده گفته است: دولت تصمیمی بر افزایش نرخ ارز نیمایی و یارانه برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی ندارد. در روزهای گذشته و در پی افزایش رکورد شکنی قیمت دلار این شائبه مطرح شده بود که ممکمن است قیمت گوشت قرمز باز هم افزایش داشته باشد.

کاسبان تحریم پشت خبر افزایش قیمت گوشت هستند

امرالهی با تکذیب این خبر و نسبت دادن چنین سخنانی به “کاسبان تحریم” گفت: طرح این موضوع که افزایش نرخ دلار بر افزایش هزینه های دامداری ها تاثیر گذاشته است، صحت نداشته و شایعه است و نهاده های دامی با ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین و تحویل دامداران کشور می شود. ارزی که به سایر کالاهای اساسی برای واردات پرداخت می شود، با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است و از این رو تغییر نرخ دلار، تاثیری بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی نخواهد گذاشت. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان این که برای رفاه حال مصرف کنندگان گوشت قرمز گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین تره بار با قیمت هر کیلوگرم حدود ۳۱۵ هزار تومان بسته بندی و لاشه با قیمت حدود هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان عرضه می شود، اذعان داشت: در سطح خرده فروشی نیز هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت بین ۴۵۰ هزار تا ۵۵۰ هزار تومان بسته به کیفیت گوشت، خرید و فروش می شود.

بله؛ گران‌فروشی را قبول داریم

با افزایش قیمت دلار نا خودآگاه نگرانی از افزایش قیمت کالاهای اساسی مصرفی در میان خانواده‌ها بیشتر می‌شود و تکذیبیه‌ها نیز دیگر خیال مردم را راحت نمی‌کنند. در اکثر موارد قیمت‌ها جلوتر از وعده‌ها و تکذیبیه‌های مسئولین حرکت می‌کنند.

در همین مورد، بررسی قیمت گوشت در قصابی‌ها در سطح شهر حاکی از ارقامی بیش از ارقام اعلامی است و گوشت قرمز در حدود ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

امرالهی درباره عدم عرضه گوشت با نرخ مصوب در فروشگاه‌ها و قصابی‌های کشور اینگونه می‌گوید: مردم با مراجعه به سازمان میادین میوه و تره بار می توانند مرغ را با قیمت های مصوب تهیه کنند. وی همچنین اضافه کرد: با وجود این همه تلاش گران فروشی در بازار داریم که ارتباطی به تامین کالا ندارد و کالا به وفور در بازار است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بار دیگر درباره عدم افزایش قیمت گوشت به مردم اطمینان داد و گفت: درواقع تا زمانی که تغییری در نرخ ارز دولتی ایجاد نشده و کالاهای اساسی با نرخ ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین می شود، مردم اطمینان داشته باشند که کالاهای اساسی با قیمت های دولتی عرضه می شود.

منبع: جهان صنعت

کد خبر 493008

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =