«شیران» ۴۷ تومان سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران به ازای هر سهم ۴۷۰ ریال معادل ۴۷ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد «شیران» با حضور ۸۲ درصدی سهامداران برگزار شد.

سعید زرندی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در مجمع شرکت «شیران»، گفت:در مجمع سالانه شیران و پس از تصویب صورت های مالی، از ۶۰۷ ریال سود محقق شده هر سهم ۷۷ درصد آن ۴۷۰ ریال سود معادل ۴۷ تومان نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: بانک صنعت و معدن در نظر دارد بلوک سهام آتیه دماوند و شیران را واگذار کند، اما چون فعلاً سند در وثیقه بانک مرکزی است، به تغویق افتاده و در حال رفع وثیقه هستیم. این یک تصمیم قطعی و تکلیف برای بانک است.

زرندی اظهارداشت:تولید الکلهای شوینده از طرحهای بزرگ و کلان تعریف شده در مجموعه است این طرح به تولید محصولاتی با کاربری مشابه آلکیل بنزن خطی در سبد بالادستی صنایع شوینده است. مطالعات تکمیلی امکان سنجی اولیه و تصمیم گیری برای نحوه اجرا انجام شده است در حال حاضر انتقال تکنولوژی و انجام فرایند سرمایه گذاری و عملیات اجرایی در دستور کار این طرح است.‌

مدیرعامل شیران با اشاره به نیاز بازار به روغن ترانسفور، گفت: با توجه به نیاز بازار به روغن ترانسفورماتور و واردات هزاران تن از این محصول در کشور و در راستای گسترش سبد محصولات شرکت پس از تکمیل دانش فنی تولید از مهرماه سال جاری تولید محصول آغاز و فرایند تولید و فروش ۱۴۰۰ تن از این محصول در حال انجام است که بیش از ۷۰۰ تن محصول تولید و تحویل شده است

وی ادامه داد: با توجه به سودآوری مناسب این فرآورده این روند همچنان ادامه دارد و براساس قرارداد موجود، با بهبود ویژگی های فنی این محصول فروش بیش از ۲هزار تن در سال آتی در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی این پروژه، صادرات محصول نهایی با استانداردهای بین المللی است.

زرندی تصریح کرد:در این راستا به منظور دستیابی به فرمولاسیون و روش تولید جدید و نزدیک شدن به استاندارد و نتایج بهتر توافقاتی با شرکت پترو فناور جوان چهل ستون انجام شد که محصول با فرمولاسیون جدید قابلیت فروش با قیمت مناسب و استاندارد خوب در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.

وی اظهارداشت: پیرو ضرورت خرید کامل نفت سفید از پالایشگاه تبریز ، اصفهان و غیره لازم است محصولات جانبی تولیدی رافینیت برش سنگین و برش سبک پس از استاندارسازی در بورس انرژی عرضه و فروخته شود.

مدیر عامل شیران افزود: واحد فروش شرکت در کمتر از ۴ ماه توانسته حدود ۲۰ هزار تن از این محصولات را پس از بازاریابی های بسیار در بورس انرزی عرضه کرده و بفروش برساند. فروش این محصولات از سال ۱۳۹۲ تاکنون انجام نشده و برای ورود به این بازار پس از ده سال تلاش های بسیاری صورت گرفته است. این مهم موجب افزایش درآمد بالا رفتن گردش نقدینگی و ایجاد ارزش افزوده بستند برای سهامداران شرکت می شود.

وی در خصوص ضرورت اصلاح قرارداد تامین نفت سفید و فرمول محاسباتی از پالایشگاه اصفهان توضیح داد و گفت: پیگیری های شرکت موجب شد خوراک ارسالی از پالایشگاه اصفهان به شیران روزانه از ۲۵ هزار بشکه به ۱۸هزار بشکه برسد.

مدیرعامل شیران ظرفیت تولید رافینیت ۶۸۵هزار تن اعلام و کرد و افزود: وضعیت فروش صادراتی به ۱۰۷هزار تن محصول رسیده که بیشترین مقدار نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

به گفته وی افزایش درآمد عملیاتی شرکت علیرغم کاهش ۳۰درصدی قیمت LAB، از دستاوردهای شیران است.

زرندی ادامه داد:در شرکت نیروکلر در نیمه دوم سال افت جدی داشتیم، اما سود حاصل از فعالیت آن‌ها رشد داشته است.

مدیرعامل شیران در خصوص حضور در بازار های بین المللی گفت: در حوزه حضور در بازارهای دنیا وتوسعه LAB و الکل چرب برنامه‌هایی را تعریف کرده‌ایم و در نظر داریم جزء شرکت‌های شیمیایی بزرگ در منطقه‌ خاورمیانه باشیم. طرح توسعه LAB ۲ تقریباً ۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز داشت که پس از تامین سرمایه این پروژه پیشرفت ۶۴درصدی دارد.

وی با بیان اینکه طرح ٢ LAB «شیران» نیمه دوم سال آینده وارد مدار می شود ،ادامه داد: فعالیت‌های طراحی و انجام امور باقیمانده در حوزه مهندسی خرید پس از انعقاد قرارداد انجام و مخازن آن نیز نصب شده است. ۶۹درصد تأمین قطعات پروژه ٢ LAB صورت گرفته است که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از این پروژه باید در سال مالی جدید تأمین و تسویه شود.

زرندی در خصوص پروژه هیزل گفت: برای پرونده هیزل نیز چهار حکم دربافت کرده ایم اما مجدداً هیزل شکایتی را طرح کرد که آن نیزمردود شد. دعوای مطالبه وجه بیش از ۱۰۰ میلیون درهم علیه شرکت هیزل و مدیرعامل آن در محاکم امارات مطرح و بابت اصل و خسارت تأخیر، بالغ بر ۱۶۶ میلیون درهم به نفع شرکت شیران رای صادر و رأی دادگاه تجدیدنظر نیز در دیوان عالی کشور امارات به نفع شیران تائید شد.

وی دردر ادامه این مجمع گفت: تشکیل دفتر بازرگانی خارجی شرکت و ایجاد ساختار لازم برای عملیات مخزن‌داری، فروش مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان نهایی و تنوع روش‌های فروش در کشورهای منطقه از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بازار و محصولات است. همچنین امکان استرداد وجوه پرداخت شده جهت واردات مواد اولیه مورد استفاده در شرکت به ازای صادرات محصولات از دستاوردهای شرکت در حوزه بازرگانی است.

وی درخصوص طرح تولید اتیلن دی امین گفت: هدف از این طرح، افزایش سهم محصولات با ارزش افزوده بالا و رفع نیاز داخل و همچنین جلوگیری از واردات و کاهش وابستگی به محصولات پایین‌دستی پتروشیمی است.

مدیرعامل شیران درخصوص برنامه تجدید ارزیابی این شرکت، افزود:تامین سرمایه از محل تجدید ارزیابی پارسال اتفاق افتاد که افزایش سرمایه از ١٩ میلیارد تومان به ۵٠ میلیارد تومان انجام شد همچنین ١٠٠٠ میلیارد تومان مجوز صدور اوراق دریافت کرده ایم.

به گفته وی شرکت توانست در حوزه بازرگانی ، استاندارد امکان صادرات مستقیم محصولات به کشور هندوستان را دریافت کند.

کد خبر 492087

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =