لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک ۰.۰۳ درصدی، معادل ۶۰۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مخالف جهت را به ثبت رساند و با افت ۰.۰۳ درصدی تا پله ۷۲۷ هزار و ۸۳ واحدی تنزل یافت. دیروز همچنین ارزش معاملات خرد سه هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان و حجم معاملات نیز ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم به ثبت رسید.

خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتیِ این هفته که، اگرچه بهتر از هفته گذشته بود اما بی رمقی و فرسایشی بودن آن ادامه داشت، به پایان رسید. در نهایت شاخص کل با افت ۵۷۳ واحدی سرخ پوش بست و در سطح ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
خروج ۲۴۳ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی ها از بازار و ارزش معاملات خرد ۳.۲ همتی، نتیجه داد و ستد امروز معامله گران بود.
نمادهای آردینه و کسرام صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خساپا و وبملت بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۲۴⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت ۲۴۰ واحدی برروی ۲ میلیون و ۷۱ هزار قرار دارد (شاخص سه روز است که در همین محدوده بالا و پایین می‌شود و تغییرات قابل توجهی نداشته است). شاخص هم‌وزن با افزایش ۲۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای خودرو و اخابر منفی‌سازان اصلی بورس هستند و نمادهای سدشت، وپارس و خزامیا مثبت‌سازانی هستند که از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرده‌اند و خودرو، انبوه‌سازی و کانی غیرفلزی به ترتیب با ارزش معامله ۲۳۵ میلیارد تومان، ۱۴۴ میلیارد تومان و ۱۰۵ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۱⏰
تپسی که در آستانه جابجایی‌های بلوکی اخیر خود روند صعودی در پیش گرفته بود و از حدود ۶۷۰ تا ۷۹۰ تومان پیشروی داشت، امروز در محدوده ۷۷۷ تومان، ۰,۶ درصد مثبت معاملات متعادلی را تجربه می‌کند.


۱۲:۰۰⏰
برخی نمادهای گروه غذایی با افزایش تقاضای خوبی همراه شده‌اند.


۱۱:۵۷⏰
در گروه خودرویی، زامیاد دارای صف خرید است.


۱۱:۵۶⏰
دونماد قطعه‌ساز مورد توجه ۱۰۰ درصدی خریداران حقیقی هستند؛ خلنت با قیمت ۳۴۱۴ تومان نزدیک به مثبت ۷ درصد حجم معامله ۴ میلیونی داشته و خزر با قیمت ۴۷۸ تومان در حوالی مثبت ۵ درصد حجم معامله ۱۴ میلیونی را پشت سر گذاشته است.


۱۱:۵۵⏰
شستا با قیمت ۱۱۲.۲ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۲۸ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۰۹⏰
در ابتدای امروز تعداد نمادهای مثبت و منفی تقریباً با هم برابری می‌کرد، اما رفته رفته فشار عرضه‌ها بیشتر شد و اکنون بازار را با سرخپوشی ۶۲ درصد از نمادها دنبال می‌کنیم.


۱۱:۰۲⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۹۵ میلیون سهم
خزامیا ۸۶ میلیون سهم
وبملت ۸۲ میلیون سهم
وصنعت ۵۳ میلیون سهم
حفارس ۴۸ میلیون سهم


۱۱:۰۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۷۱,۹۱۵
۴۹۷ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۱,۹۲۷,۸۸۹ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۴,۳۲۴ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۱۷۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
سدشت ۳۳۶ واحد مثبت
وپارس ۲۳۴ واحد مثبت
خزامیا ۲۲۰ واحد مثبت
کگل ۱۹۶ واحد مثبت
شبندر ۱۵۱ واحد منفی
خودرو ۱۱۹ واحد منفی
شستا ۹۲ واحد منفی


۱۰:۴۱⏰
در گروه پالایشی‌ها، شبندر با قیمت ۹۴۸ تومان نوسان منفی با حجم معامله ۹ میلیونی دارد و شتران با قیمت ۲۸۲ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۵ میلیون سهم رسیده است.
شبریز با قیمت ۱۲۰۱ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن کمتر از ۱ میلیون سهم بوده است و شراز با قیمت ۱۲۱۷ تومان و شاوان با قیمت ۱۷۲۸ تومان هردو با نوسان منفی همراه هستند.


۱۰:۳۳⏰
در گروه معدنی‌ها، کگل با قیمت ۴۹۲.۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۱ میلیون سهم رسیده است و کچاد با قیمت ۴۹۸ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۵ میلیونی دارد.
فزر با قیمت ۴۰۸۰ تومان در منفی ۱.۵ درصد حجم معامله ۴ میلیونی دارد، کاما حجم معامله ۵ میلیونی را گذرانده و با قیمت ۴۷۰ تومان در مثبت ۲ درصد معامله می‌شود، ومعادن با حجم معامله ۵ میلیونی بر روی قیمت ۴۸۳.۹ تومان نوسان منفی دارد و تجلی نوسان منفی با قیمت ۲۱۷.۸ تومان دارد و حجم معامله آن از مرز ۱ میلیون سهم گذر کرده است.


۱۰:۰۳⏰
شاخص کل با افزایش ۷۴۰ واحدی به حرکت آهسته و پیوسته ادامه می‌دهد و به ۲ میلیون و ۷۲ هزار واحد رسیده؛ شاخص هم وزن با رشد حدود ۵۰۰ واحدی همراه است.


۰۹:۴۱⏰
شبندر با قیمت ۹۴۸ تومان و شتران با قیمت ۲۸۱.۷ تومان هر دو نوسان منفی دارند.


۰۹:۳۵⏰
شستا با قیمت ۱۱۱.۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۲۴ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۲۹⏰
نماد کساپا با رشد۵ درصدی خود خریدارانش را سفیدپوش کرده است.


۰۹:۲۷⏰
وساخت با قیمت ۱۸۹ تومان با رشد بیش از ۱.۵ درصدی حجم معامله ۱۸ میلیونی در دقایق ابتدایی دارد.


۰۹:۲۷⏰
دانا با قیمت ۳۲۲.۶ تومان با رشد بیش از ۳ درصدی همراه شده و در میان مثبت‌سازان مشاهده می‌شود.


۰۹:۲۶⏰
سدشت با قیمت ۱۵۸۶۳ تومان در مثبت ۷ درصد بیشترین تأثیرگذار مثبت بر شاخص کل است.


۰۹:۱۸⏰
اکثر نمادهای گروه انبوه‌سازی وآذر، ستران، ثنوسا، آ س پ و ثشرق با فشار فروش آغاز به کار کردند. در این گروه وساخت، ثغرب و ثزاگرس با رشد ۳ درصدی دادوستد می‌شوند.


۰۹:۰۸⏰
سدشت وصنعت و سصفها در صدر مثبت‌سازان امروز قرار گرفته‌اند و شاخص کل با رشد ۲۶۰ واحدی آغاز به کار کرده است.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در پیش گشایش
۴۲ صفخرید حدود یک هزار میلیارد تومان
۲۸ صففروش حدود ۱۸۰ میلیارد تومان

کد خبر 490386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =