هنگ کنگ به مرکز جهانی نوآوری برای رمز ارزها تبدیل می‌شود

هنگ کنگ در موقعیتی مناسب برای تبدیل شدن به مرکز جهانی نوآوری در حوزه رمز ارزها قرار دارد.

هنگ کنگ امسال میزبان کنفرانس بیت کوین خواهد بود و در نتیجه این شهر به عنوان یکی از پیشگامان در پذیرش رمز ارزها ظاهر شده. این رویداد مهم، قرار است نهم و دهم می (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ترمینال کروز کای تاک برگزار شود. کنفرانس بیت کوین نشان‌دهنده تعهد هنگ کنگ به ترویج گفتگو، نوآوری و چارچوب‌های قانونی مناسب برای اکوسیستم رمز ارزها است.

کارشناسان صنعت، نوآوران و سیاست‌گذاران، در این کنفرانس که به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی بیت کوین در جهان شناخته می‌شود، برای بررسی پتانسیل این ارز دیجیتال و دیگر رمزارزها در اقتصاد دیجیتال گرد هم می‌آیند. مباحث کلیدی در کنفرانس بر چارچوب‌های قانونی متمرکز خواهد بود؛ به ویژه این موضوع که چگونه مقررات می‌توانند با رشد سریع ارزهای دیجیتال همگام شوند.

درخواست فعالان هنگ کنگی برای تصویب ETFها

بسیاری از فعالان صنعت رمز ارز در هنگ کنگ، از دولت محلی خواسته‌اند که مطابق با موضع پیشرو خود در مورد قانون‌گذاری رمز ارزها، به سرعت همانند ایالات متحده ETFهای اسپات بیت کوین را تصویب کند. یکی از قانونگذاران بر اهمیت استفاده هنگ کنگ از رشد پویا و رقابت شدید در بخش دارایی‌های مجازی تأکید کرده است.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) و اداره پولی این منطقه خودمختار (HKMA) آمادگی خود را برای پذیرش درخواست‌ها برای ETFهای اسپات بیت کوین اعلام کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده تعهد قوی به ایجاد محیطی حمایت‌کننده برای توسعه محصولات سرمایه‌گذاری رمز ارز است.

لیویو ونگ مدیر عامل ارشد صرافی رمز ارز مستقر در هنگ کنگ HashKey، فاش کرده است که ۱۰ مدیر صندوق، برخی با پشتیبانی سرمایه چینی، در حال بررسی راه‌اندازی ETFهای اسپات رمز ارز در این شهر هستند.

میزبانی هنگ کنگ از کنفرانس بیت کوین و پذیرش بالقوه ETFهای اسپات بیت کوین، موقعیت آن را به عنوان یک مرکز جهانی برای دارایی‌های مجازی و نوآوری تثبیت می‌کند. رویکرد فعال این شهر در قانون‌گذاری و تعهد آن به ترویج گفتگو در جامعه رمز ارزها احتمالاً به افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر این صنعت نیز منجر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 488525

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رالی بیت‌کوین آغاز شد؟

    رالی بیت‌کوین آغاز شد؟

    بازار ارزهای دیجیتال صعود کرد و بیت‌کوین نیز به ارزش ۴۲ هزار دلاری دست یافت.

  • سقوط گریزناپذیر کریپتوها

    نمای هفته

    سقوط گریزناپذیر کریپتوها

    در پایان معاملات هفته منتهی به چهارشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) بازار کریپتوکارنسی با افت‌های چشمگیری روبه‌رو شد. این وضعیت، بسیاری از پیش‌بینی‌های کارشناسان درباره آینده کریپتوها را ناکام گذاشت. هر چند هنوز هم برخی معتقدند، افت‌های اخیر تنها نوعی اصلاح بازار است و روند جهشی قیمت‌ها در سال جاری رقم خواهد خورد.

  • ریزش بیت‌کوین و اتریوم

    ریزش بیت‌کوین و اتریوم

    ارزش بازار رمزارزهای دیجیتال کاهش یافت و بیت‌کوین بیش از ۲ درصد سقوط کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =